پل کنامار در بابارشانی نیازمند تعمیر است


پل کنامار در بابارشانی نیازمند تعمیر است

سنندج - ایرنا - مردم شهر بابارشانی از توابع شهرستان بیجار از وضعیت راه ارتباطی و پل معروف به کنامار این شهر گلایه دارند و از مسوولان ذیربط می‌خواهند توجهی به این مطالبه مهم آنها و بهسازی وضعیت این راه و مرمت پل ارتباطی داشته باشند.

عضو شورای شهر بابارشانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهر در مسیر ارتباطی بیجار به همدان قرار دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، یکی از پر ترددترین راه‌های بین شهری استان کردستان نیز محسوب می‌شود.

مرتضی جبرییلی افزود: پل ارتباطی معروف به کنامار از سمت شهر همدان به بیجار دچار شکستگی و نشست قابل توجه شده که در صورت عدم رسیدگی و تعمیر آن موجب خسارت های مالی و جانی زیادی به مردم خواهد شد.

او یادآور شد: بارها مستندات و مدارک مربوط به این راه دسترسی را به مسوولین راه و شهرسازی و راهداری بیجار ارائه کرده ایم ولی هر یک از این دستگاه ها وظیفه تعمیر و تسطیع این مسیر و پل ارتباطی را به عهده دیگری می‌گذارد.

این عضو شورای شهر بابارشانی با گلایه از مسوولین مربوطه می‌گوید: تصاویر وضعیت راه و پل را در فضای مجازی منتشر کردیم تا همه در جریان وضعیت نامناسب آن قرار گیرند لذا اگر مسوولان مربوطه اقدامی انجام ندهند خودمان مشکل را برطرف کنیم.

رییس اداره راه و شهرسازی بیجار در این خصوص گفت: پل ارتباطی شهر بابارشانی معروف به پل کنامار توسط شرکت توسار و با کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور احداث شده و اداره کل راه و شهرسازی کردستان در احداث یا تحویل آن نقشی نداشته است.

محمدرضا مطلبی اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر تحویل راهداری شهرستان و در دست بهره‌برداری است که در دوره تضمین پنجساله بدلیل نقص در سفت کاری های پل، وظیفه اداره راهداری و کارفرمای پروژه است.

وی یادآور شد: ساخت راه های ارتباطی وظیفه راه و شهرسازی است امّا پس از اتمام پروژه ساخت و افتتاح آن، راه به اداره راهداری تحویل می‌شود و تعمیر و نگهداری آن بر عهده این دستگاه (راه و شهرسازی) نیست.

مسوولین اداره راهداری بیجار برغم پیگیری خبرنگار ایرنا در این مورد اعلام کردند مجاز به انجام مصاحبه نیستند.

برخی منابع محلی می گویند پیمانکار ساخت این پل ارتباطی قرار است با بتن ریزی در محل فرو نشست به صورت موقت مشکل را بر طرف کند تا در فصل کاری سال ۹۹ اقدامات اساسی بر روی این پل ارتباطی انجام شود.

نداشتن شانه خاکی مناسب و استاندارد در طول مسیر، چاله های فراوان و عمیق، کاهش کیفیت آسفالت راه به علت تردد بسیاری از خودروهای باری سنگین، پیچ‌های خطرناک، انباشته شدن گل و لای در طول مسیر به علت جاری شدن سیلاب، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن حفاظ از جمله مواردی است در برخی راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی بیجار مشاهده می‌شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!