پارلمان آلمان ترور سردار سلیمانی را فاقد مشروعیت دانست


پارلمان آلمان ترور سردار سلیمانی را فاقد مشروعیت دانست

تهران- ایرنا- هیات ارزیابی کارشناسانه ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی از سوی آمریکا در پارلمان آلمان، مشروعیت این اقدام را زیر سوال برد.

پارلمان آلمان (بوندستاگ) امروز (سه‌شنبه ۲۴ دی) با انتشار ارزیابی کارشناسانه‌ای نسبت به مشروعیت عملیات ترور سردار سلیمانی توسط ارتش آمریکا و همخوانی آن با حقوق بین‌الملل ابراز تردید کرد.
شبکه دویچه‌وله در این رابطه نوشت: در این ارزیابی کارشناسانه که به خواست حزب چپ‌های آلمان تهیه شد، کارشناسان تصریح کرده‌اند: «در آنچه که دستگاه دولتی ایالت متحده به عنوان شواهد ارائه کرده، این قابل تشخیص نیست که چرا کشتن قاسم سلیمانی به‌طور قطعی ضروری بوده تا به عنوان آخرین وسیله ممکن جلو خطری قریب‌الوقوع گرفته شود که گفته می‌شود متوجه جان آمریکاییان بوده است».

در این ارزیابی همچنین آمده است که عملیات ترور سلیمانی توسط پهپادهای آمریکایی شروط یک «ضربه نجات‌بخش پایانی» را برآورده نمی‌کند و به همین دلیل به نظر می‌رسد که ناقض حقوق بین‌الملل و منشور مدنی سازمان ملل در راستای برخورداری از حق زندگی است.
سردار سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده