برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان هواپیمای اوکراینی در دانشگاه صنعتی اصفهان


برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان هواپیمای اوکراینی در دانشگاه صنعتی اصفهان

گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموختگان جانباخته دانشگاه صنعتی اصفهان در حادثه هواپیمایی اوکراین در مسجد فاطمه الزهرا(س) این دانشگاه برگزار شد.

یادبود شهدای حادثه سقوط هواپیمای ایران-اوکراین با حضور خانواده‌های شهدا جان باخته در این پرواز در مسجد فاطمه الزهرا(س) دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار و آزمایشگاه مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان به نام شهید امیر اشرفی - یکی از جانباختگان پرواز تهران- کیف- و دانش آموخته دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان، نامگذاری شد.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در ابتدای این مراسم با ابراز صبر از خداوند برای خانواده‌ها و جامعه دانشگاهیان، اظهار کرد: عزیزانی که از دست رفته‌اند، نمونه‌ای از مجاهدان کسب علم بودند، کسانی که برای تحصیل به کشورهای دیگر می‌روند و با دانش برای خدمت به کشور بازمی گردند.

محمدرضا فروزان با بیان اینکه فاجعه بزرگی بر جامعه بزرگ علمی کشور و دنیا رخ داده است، افزود: به طور ویژه، دانشکده مکانیک داغدار شده است. شهید دکتر اشرفی دانشجوی کارشناسی ورودی ۸۸ دانشکده مکانیک بود.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یک ایرانی قدرشناس زحمات نخبگان هستیم، تصریح کرد: اگر تلاشی انجام می‌شود، باید بعد از این سانحه دوچندان انجام شود تا وضعیت بهتری را در کشور شاهد باشیم.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه امیدواریم دیگر شاهد چنینی سوانحی نباشیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه محل تلاش بوده، تلاشی که همراه با امید است. چرا که جوانانی وارد می‌شوند که با خود امید همراه دارند و ما در این رابطه مسئول هستیم تا دیگر چنین مشکلاتی رخ ندهد.

فروزان خطاب به دانشجویان گفت: شما نخبگان هدیه جامعه هستید و شمایی که مراحل علمی را طی می‌کنید بدانید که در قبال جامعه مسئول هستید.

وی با بیان اینکه روح تمام دانشگاهیان آزرده خاطر است، اظهار کرد: در دانشکده مهندسی مکانیک "آزماشیگاه مکانیک سیالات" را از این به بعد به نام "آزمایشگاه مکانیک سیالات امیر اشرفی" می‌شناسیم، کسی که حضورش در دانشکده خالی است و دل‌هایمان در درد و رنج از دست دادن تک‌تک کسانی که در این پرواز بودند، داغدار است.

برادر شهید امیر اشرفی از جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی، نیز در این مراسم با اشاره اینکه این فاجعه داغی بر دل خانواده‌ها گذاشته، اظهار کرد: اگر ناامنی در منطقه وجود نداشت تمام این افراد در خانه‌هایشان بودند. از تمام مسئولان خواهان مواخذه افراد خطاکار هستیم.

صبح چهارشنبه گذشته بر اثر بروز خطای انسانی، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان از جمله دانشجویان و دانش‌آموختگان برخی دانشگاه‌های کشورمان و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

چهار تن از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان به نام‌های منصور اثنی‌عشری ورودی ۸۷ مهندسی عمران، امیر اشرفی حبیب‌آبادی ورودی ۸۸ مهندسی مکانیک، میلاد نهاوندی ورودی ۸۸ مهندسی شیمی و پریناز قادرپناه ورودی ۸۳ مهندسی نساجی نیز جزء این مسافران بودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن