رئال‌مادرید / گربه سیاه اتلتیکوی سیمئونه در فینال‌ها


رئال‌مادرید /  گربه سیاه اتلتیکوی سیمئونه در فینال‌ها

رکنا: اتلتیکو راه فینال‌ها را خوب بلد است، اما ظاهراً قرار است قهرمانی‌ها را به رئال تقدیم کنند.

به گزارش گروه ورزشی رکنا، دو تیم اتلتیکومادرید و رئال‌مادرید در رقابت فینال رقابت‌های سوپرجام اسپانیا در شهر جده به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این کهکشانی‌ها بودند که در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داده و به مقام قهرمانی دست یافتند؛ اتفاقی که باعث شد تیم دیگو سیمئونه در سومین فینال حساس هم مقابل رئال‌مادرید شکست بخورد.

تبدیل شدن اتلتیکومادرید به یک برند جهانی

وقتی دیگو سیمئونه در سال ۲۰۱۱ هدایت اتلتیکومادرید را بر‌عهده گرفت، آن‌ها یک تیم معمولی بودند که همواره به حضور در میانه جدول لالیگا عادت داشتند. از سوی دیگر حضور در رقابت‌های اروپایی برای این تیم یک رؤیا به حساب می‌آمد. با این وجود ستاره سابق روخی بلانکو این ریسک را پذیرفت و هدایت یکی از تیم‌های دوران بازی خود را بر‌عهده گرفت. در ابتدا هیچ کارشناس فوتبال یا هواداری موفقیت خاصی برای این مرد آرژانتینی متصور نبود، اما او بدون توجه به صحبت‌های ناامید‌کننده کار خود را با جنگندگی هرچه تمام‌تر ادامه داد. سیمئونه در همان فصل اول حضورش در اتلتیکو با این تیم در رتبه پنجم جدول لالیگا قرار گرفت تا اتلتیکو موفق شود جواز حضور در رقابت‌های جام یوفا را کسب کند. این، اما پایان کار آرژانتینی بلندپرواز نبود و او حالا بعد از ۹ سال اتلتیکومادرید را به یکی از مدعیان نه فوتبال اسپانیا بلکه فوتبال اروپا تبدیل کرده است. سیمئونه همچنین در فصل ۱۴-۲۰۱۳ به حسرت ۱۸ ساله اتلتیکومادرید پایان داد و این تیم را به مقام قهرمانی لالیگا رساند. اتفاقی که با وجود دو تیم قدرتمند و پرستاره رئال‌مادرید و بارسلونا حیرت‌انگیز به نظر می‌آمد. موفقیت‌های اتلتیکوی سیمئونه به همین‌جا ختم نشد و او تیمش را در هفت سال اخیر دو بار به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رسانده است که البته در آن فینال‌ها نیز همچون دیدار پایانی سوپرکاپ اسپانیا مقابل رئال‌مادرید شکست خورده تا دستش از معتبرترین جام باشگاهی فوتبال اروپا کوتاه بماند.

۲۰۱۳-۱۴؛ فقط چند ثانیه تا قهرمانی مانده بود

اتلتیکومادرید در دور گروهی آن فصل از رقابت‌ها با اقتدار کامل و به‌عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کرد. تیم آماده سیمئونه در مراحل حذفی نیز تیم‌هایی نظیر میلان، بارسلونا و چلسی را از دور رقابت‌ها خارج کرد و با قاطعیت کامل راهی فینال شد. کابوس‌های سیمئونه مقابل رئال‌مادرید در فینال‌ها از همین فینال لیسبون آغاز شد. در حالی که اتلتیکو تا ثانیه‌های پایانی از همشهری خود پیش بود، اما سرخیو راموس پیش تاخته روی یک ضربه سر استثنایی و در دقیقه ۹۳ گل تساوی‌بخش رئال‌مادرید را وارد دروازه تیبو کورتوآ، دروازه‌بان آن زمان اتلتیکو کرد تا کار به وقت اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه، اما شیرازه تیم سیمئونه از هم پاشید و آن‌ها سه گل دیگر خوردند تا یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تاریخ فوتبال در شهر لیسبون و برای اتلتیکومادرید دیگو سیمئونه رقم بخورد.

۲۰۱۵-۱۶؛ شکست در عین شایستگی

دو فصل بعد از فینال لیسبون، اتلتیکومادرید یک بار دیگر و با شکست تیم‌های قدرتمندی نظیر آیندهوون، بارسلونا و بایرن‌مونیخ راهی فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان شد تا این‌بار در سن‌سیرو میلان، فینال را مقابل رئال‌مادرید برگزار کند. بسیاری از کارشناسان با توجه به فرم فوق العاده آن زمان اتلتیکومادرید شانس زیادی برای قهرمانی این تیم و گرفتن انتقام از کهکشانی‌ها قائل بودند. با این وجود بازی با گل دقایق ابتدایی رئالی‌ها آغاز شد، اما در ادامه تیم سیمئونه حملات زیادی را روی دروازه رئال ترتیب داد تا در نهایت توسط یانیک کاراسکو به گل تساوی رسید. اتلتیکو چند دقیقه قبل از این گل نیز یک ضربه پنالتی را توسط آنتوان گریزمن از دست داده بود. با این همه روخی بلانکو در ادامه نیز حملات زیادی را روی دروازه تیم زیدان ترتیب داد، اما بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک-مرد آرژانتینی و کابوسی که پایان ندارد [کلیک و کشیدن برای جابجایی] یک خاتمه یافت تا کار به ضیافت پنالتی‌ها کشیده شود. یک پنالتی از دست رفته توسط خوانفران کافی بود که اتلتیکومادرید در فینال میلان هم تیم بازنده لقب بگیرد.

فینال‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را فراموش کرد

سیمئونه چندی بعد از آن دو فینال تلخ که با شکست تیمش همراه بود، ضمن ابراز ناراحتی گفته بود: «اینکه می‌گویند زندگی جاریست و شکست مثل یک آب روان حرکت می‌کند و از تو دور می‌شود از نظر من یک دروغ بزرگ است. حداقل این اتفاق برای من نیفتاد. خاطرات این دو شکست هنوز در زندگی من است و شاید هیچ‌وقت هم از بین نرود. هیچ فینال دیگری این دو فینال را از خاطرم نمی‌برد. زندگی به بهترین جنگجویانش نبرد‌های سختی ارائه می‌دهد؛ من هم یک جنگجو هستم.»

فینال سوپرجام ۲۰۲۰ و باز هم رئال زیدان

اتلتیکومادرید با انگیزه‌های فراوان پا به رقابت‌های سوپرجام اسپانیا گذاشت و سرمربی آرژانتینی این تیم با هدف قهرمانی در جده عربستان حضور یافت. اتفاقی که در گام اول کاملاً مشخص بود و آن‌ها موفق شدند در یک بازی فوق العاده جذاب بارسلونا را با نتیجه ۳-۲ شکست دهند و پا به دیدار فینال بگذارند. در آن سمت نیز رئال‌مادرید با غلبه بر والنسیا راهی فینال شد تا برای سومین بار سیمئونه و تیمش در یک فینال رودرروی رئال‌مادرید قرار گیرند. در این بازی اتلتیکو کار را توفانی آغاز کرد و برخلاف انتظار بازی را در دست گرفت. در ادامه بازی به تعادل کشیده شد، اما با این وجود موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها شکل گرفت که با درخشش دروازه‌بانان دو تیم همراه شد. همچنین در دقایق پایانی وقت اضافه دوم روی یک صحنه آلوارو موراتا با تیبو کورتوآ تک‌به‌تک شد، اما با تکل از پشت فدریکو والورده متوقف شد؛ تکلی که با کارت قرمز داور هم همراه شد. بازی با نتیجه بدون گل خاتمه یافت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، اما اتلتیکومادرید فوق العاده ضعیف کار کرد. سائول نیگس و توماس پاردی دو پنالتی اتلتیکومادرید را از دست دادند و در سمت مقابل رئال همه ضربات خود را تبدیل به گل کرد تا کابوس فینال‌ها برای دیگو سیمئونه مقابل رئال‌مادرید تکمیل شود. سیمئونه پس از پایان بازی ضمن ابراز تأسف از این شکست، تکل لحظات پایانی والورده را دلیل شکست تیمش بیان کرد و گفت: «شاید اگر من هم جای او بودم همین کار را می‌کردم. او در واقع به نفع تیمش کار کرد و همین موضوع باعث پیروزی رئال شد.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش