آمادگی کانون وکلای دادگستری مرکز برای معاضدت حقوقی بازماندگان هواپیمای اوکراین


آمادگی کانون وکلای دادگستری مرکز برای معاضدت حقوقی بازماندگان هواپیمای اوکراین

تهران - ایرنا - هیئت مدیره‌ کانون وکلای دادگستری مرکز در بیانیه‌ای، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و معاضدت حقوقی با بازماندگان سقوط هواپیمای اوکراین اعلام کرد.

در متن بیانیه هیئت مدیره‌ کانون وکلای دادگستری مرکز که امروز(سه شنبه) انتشار یافته، آمده است: سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران‌ ـ‌ اوکراین و جان‌ باختن ۱۷۶ تن از مسافران و خدمه آن، که شماری از هم‌میهنان و نخبگان ایران بودند، اندوه عمیق و نگرانی فراوان ملت ایران و جامعۀ حقوق‌دانان کشور را فراهم آورد. کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغ‌دار و آحاد مردم شریف و سوگوار ایران، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و معاضدت حقوقی با بازماندگان این فاجعه اعلام می‌دارد.

در این بیانیه تصریح شده است:‌ همچنین به‌عنوانِ ترجمان مطالبۀ عمومی و ملی انتظار و تقاضا دارد تا نهادهای مسئول، نسبت به جبران مؤثر و خسارات مادی و معنوی بازماندگان اقدام کرده و نسبت به مراقبت از امنیت جان شهروندان، تدبیر و نظارت جدی‌تری معمول دارند تا حس اعتماد و امنیت خاطر که دراثرِ این سانحه تخدیش شده، جای خود را به حس اعتماد عمومی و آرامش دهد.

«جنبۀ دیگر موضوع، بررسی مسئولیت کیفری، مدنی، انتظامی و انضباطی اشخاصی است که در بروز این رخداد دلخراش مؤثر بوده‌اند، لذا تحقیقات شفاف و اقدام قاطع مراجع ذی‌صلاح قضایی در این مورد ضروری است.»

هیئت مدیره‌ کانون وکلای دادگستری مرکز در این بیانیه افزود: شوربختانه، تلخ‌ترین بخش این حادثه، تعلل مسئولان مربوط در انجام تکالیف قانونی مبنی بر اطلاع‌رسانی صحیح و به‌ موقع است که موجب شد به اعتماد عمومی آسیب وارد آید.

«انتظار این کانون و مردم، پاسخ‌گویی مسئولین ذی‌ربط و برخورد قضایی لازم با عوامل این ضایعۀ ملی و کشف و تبیین ابعاد و علل مختلف این حادثه است. بدیهی است شفاف‌سازی و اقدامات قضایی و انتظامی عاجل در این مورد، موجب تقویت اعتماد عمومی و تحکیم اتحاد ملی خواهد شد. کانون وکلای دادگستری مرکز امیدوار است ملت شریف ایران در آینده شاهد تکرار چنین حوادث تلخ و غمباری نباشد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی