شاخص در پایان معاملات امروز 3874 واحد رشد کرد


شاخص در پایان معاملات امروز 3874 واحد رشد کرد

ایران اکونومیست- روند رو به رشد شاخص بورس در ساعات ابتدایی معاملات امروز تندتر بود اما این روند به مرور کندتر شد و در نهایت شاخص کل این بازار در پایان معاملات امروز 3874 واحد رشد کرد.

شاخص در پایان معاملات امروز 3874 واحد رشد کرد
معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که در ساعت ابتدایی معامله، حجم تقاضای خوبی وجود داشت؛ به طوریکه شاخص کل تا ۳۹۸ هزار و ۹۲۰ واحد نیز صعود داشت اما در ادامه شاهد افزایش محسوس عرضه‌ها در کلیت بازار بودیم و در نهایت شاخص کل بورس امروز با ۳۸۷۴ واحد رشد در رقم ۳۹۵ هزار و ۹۱۲ واحد ایستاد و شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۶۶۴ واحد رشد به رقم ۱۲۰ هزار و ۵۸۹ واحد رسید.
معامله‌گران امروز ۵۹۴ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال انجام دادند که نسبت به روز قبل با کاهش مواجه بود.
در بازار امروز بانک ملت، مخابرات ایران، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی نوری و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد خراسان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بورس داشتند.
نمادهای پربیننده نیز شامل بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان می‌شود.
روند صعودی فرابورس
فرابورس امروز نیز مانند روزهای گذشته همانند بورس صعودی بود و شاخص کل این بازار با ۴۹ واحد صعود رقم ۵۰۹۴ واحد را ثبت کرد.
امروز ۳۱۲ هزار معامله در فرابورس انجام شد که ۱۷ هزار و 67 میلیارد ریال ارزش داشت که نسبت به روز گذشته افزایشی بود.
نمادهایی که امروز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند، پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین، شرکت آهن و فولاد ارفع، صنایع ماشین های اداری ایران و پتروشیمی زاگرس بودند و فولاد هرمزگان جنوب و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در این بازار داشتند.
همچنین سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بیمه دی، کشت و صنعت شهداب ناب، بانک دی و کشاورزی و دامپروری بینالود و گروه کارخانجات صنعتی تبرک نمادهای پربیینده امروز فرابورس بودند.

ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید