معاون استاندار: راه‌اندازی صنایع جدید در همدان معطل برق نمی‌مانَد


معاون استاندار: راه‌اندازی صنایع جدید در همدان معطل برق نمی‌مانَد

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی استان نیازمند تامین زیرساخت‌هایی مانند برق است گفت: انرژی مورد نیاز صنایع جدید در شهرک‌های صنعتی همدان به زودی تامین شده و روند راه‌اندازی آنها معطل نمی‌ماند.

ظاهر پورمجاهد روز سه شنبه در نشست تخصصی تامین برق شهرک های صنعتی همدان اظهار داشت: به تازگی مجوز فعالیت برای راه اندازی چند واحد صنعتی جدید و توسعه صنایع قدیمی در استان صادر شده و آغاز بهره برداری آنها در گرو تامین برق مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: کارخانه کاغذ، واحد صنعتی دانش بنیان مس، ساخت دستگاه ارز دیجیتال، صنایع فرآوری معدنی، توسعه کارخانه شوکت و صنایع غذایی بهاران از جمله طرح هایی هستند که در شرایط تحریم با مشکلات فراوان ماشین آلات و تجهیزات خود را از خارج تهیه کرده و شایسته نیست معطل بمانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: برخی از این صنایع تسهیلات بانکی دریافت کرده و دوران سازندگی آنها در شرف اتمام است و باید اقساط بانکی را به موقع پرداخت کنند و در برق رسانی و آغاز تولید آنها باید شتاب کرد.

پورمجاهد گفت: با همکاری شرکت برق منطقه ای باختر انرژی مورد نیاز این صنایع که در شهرک های صنعتی رزن، جوکار، اسدآباد و بهاران مستقر هستند تامین می شود.

راه اندازی ۹ شهرک گلخانه ای جدید در همدان

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز از ساخت ۲۹۴ هکتار شهرک گلخانه ای جدید در سطح استان خبر داد و گفت: این گلخانه ها در ۹ نقطه استان در حال احداث است.

محمدرضا شهسواری افزود: این تاسیسات نوین در شهرهای نهاوند، تویسرکان، ملایر، اسدآباد و درگزین احداث می شود که نیازمند تامین برق هستند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرک ها تفکیک و به جوانان دانش آموخته واگذار شده و معطل تامین زیرساخت ها است.

شهسواری گفت: طبق سند توسعه سه ساله استان، سالانه ۷۰ هکتار گلخانه باید به بخش کشاورزی همدان اضافه شود که با شرایط فعلی نیازمند شتاب بیشتری است.

استان همدان دارای ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟