کدام لباس‌های بافتنی برای استایل زمستانه ضروری هستند؟


زمستان بدون لباس بافتنی، زمستان بشو نیست؛ اما هر لباس بافتنی هم نمی‌تواند استایل شما را به شکلی شیک و جذاب تغییر دهد. به همین دلیل خوب است با آیتم‌های بافت زمستانه‌ای که حضورشان در کمد، شما را به خوش استایلی نزدیکتر می‌کنند، آشنا شوید. این مقاله برای ایجاد همین آشنایی در دسترس شماست. 1- بافت‌هایی با آستین‌ها متفاوت خوشبختانه چند سال اخیر فرصت...

زمستان بدون لباس بافتنی، زمستان بشو نیست؛ اما هر لباس بافتنی هم نمی‌تواند استایل شما را به شکلی شیک و جذاب تغییر دهد. به همین دلیل خوب است با آیتم‌های بافت زمستانه‌ای که حضورشان در کمد، شما را به خوش استایلی نزدیکتر می‌کنند، آشنا شوید. این مقاله برای ایجاد همین آشنایی در دسترس شماست.

۱- بافت‌هایی با آستین‌ها متفاوت

خوشبختانه چند سال اخیر فرصت مناسبی برای بازگشت بلوزهای بافت هیجان انگیز بوده است؛ بافتنی‌هایی با آستین‌ها پفکی، آستین‌های خیلی بلند، آستین‌ها سوراخ دار و خلاصه هر آستینی که رنگ و بوی تفاوت دارد، جای خودش را بین طراحی‌های برندهای معتبر باز کرده است.

اگر دوست دارید خوش استایلی را تجربه کنید، خوب است از بین این مدل‌ها مناسبترین گزینه را برای خودتان انتخاب کرده و مهمانی‌ها را با پوشیدن این بلوزها برای خودتان دوست داشتنی‌تر کنید. برای مثال کسانی که لاغر اندام هستند و سرشانه‌های کوچکی دارند می‌توانند سراغ یقه‌های خشتی و آستین‌ها پفی بروند. خوبی این مدل‌ها این است که بعضی‌هایشان با آستین توری همراه شده‌اند و رسمیت بیشتری دارند.

۲- این ژیله‌های گرم و نرم

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌تواند استایل زمستانه خاصی برای شما بسازد، جلیقه یا ژیله است. جلیقه‌های بافتنی با بافت‌های ریز و درشت و طرح‌های زیبا یکی از آیتم‌های ضروری کمد خانم‌هایی است که به زیبایی و تفاوت ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

این ژیله‌ها را می‌توان به راحتی روی یک بلوز آستین بلند پوشید یا روی یک شومیز آستین کوتاه. طرح‌های شاد و زنانه این ژیله‌ها و مدل های مختلف یقه‌هایشان آن‌ها را به گزینه‌های مناسب برای مهمانی‌های خودمانی و مجلسی تبدیل می‌کند. می‌توانید برای داشتن یک استایل کلاسیک یک بلوز یا شومیز آستین بلند حریر با سر آستین‌های ضخیم را با یک ژیله بافت مدل جدید همراه کنید و از نتیجه لذت ببرید. خوشبختانه امکان ست کردن انواع لباس‌ها با ژیله‎های شیک وجود دارد و به همین دلیل می‌توان تعداد زیادی استایل زمستانه درست کرد که هر کدام به نوعی منحصر به فرد هستند. برای ایجاد یک استایل جالب، می‌توانید یک ژیله تک رنگ را با یک بلوز تک رنگ همراه کنید؛ اما با دو رنگ متضاد که نتیجه زیباتری ایجاد خواهند کرد.

۳- پلیورهای هیجان انگیز

کدام لباس‌های بافتنی برای استایل زمستانه ضروری هستند؟

زمستان را به هیچ وجه بدون پلیور سپری نکنید؛ به ویژه پلیورهای بلند، ضخیم و آزادی که می‌توانند به راحتی استایل شما را از این رو به آن رو کنند.

پیراهن‌های بافتنی تنگ برای مهمانی‌ها مناسب هستند؛ اما پلیورهای بلند و آزاد هم به همان اندازه کاربرد دارند؛ به خصوص اگر پلیورتان را با یک کمربند ضخیم همراه کنید، به راحتی آماده شرکت در مهمانی خواهید بود. می‌توانید برای استایل روزمره بیرون از خانه هم سراغ این پلیورها بروید و آن‌ها را به عنوان مانتوی بافت زیر پالتویتان بپوشید. انداختن یک گردنبند بلند زیبا با این استایل به شدت توصیه می‌شود. سعی کنید از پلیورهایی با رنگ‌های شاد استفاده کنید. اگر طرفدار این رنگ‌ها نیستید، سفید، سرمه‌ای، طوسی و بژ را مد نظر داشته باشید چون به اغلب رنگ‌ها می‌آیند.

۴- بلوزهای بافتنی فیت، کاربردی و اساسی

یکی دیگر از Basicها یا آیتم‌های پایه و ضروری زمستانه، بلوزهای بافتنی فیت هستند. بلوزهایی که به راحتی می‌توانند در یک دورهمی دوستانه یا یک مهمانی خودمانی با شلوار جین یا دامن همراه شوند و خانم‌ها را به جواب نهایی پرسش «حالا چی بپوشم» برسانند.

کدام رنگ‌ها به شما بیشتر می‌آیند و در عین حال با بقیه لباس‌هایتان هم‌خوانی دارند؟ بلوزهای بافتنی فیت را از همین رنگ‌ها تهیه کنید. دقت داشته باشید اگر بلوز بافتنی شما طرح‌دار است، بهتر است سایر لباس‌هایتان ساده باشند تا استایلی شلوغ و کلافه کننده نداشته باشید. اگر عادت به پوشیدن بافتنی‌های ساده و تک رنگ دارید، حتما سراغ اکسسوری‌های بولد Bold و جلب توجه کننده بروید. یک استایل ساده خشک و خالی زیبایی چندانی به دنبال نخواهد داشت. طی چند سال اخیر ترند رنگ‌های زمستانه بین پاستلی و ملایم و نئونی و تند در نوسان بوده است. برای بلوز فیت زمستانه‌تان در انتخاب هر دو گزینه آزاد هستید، چون هر دو مرهمی هستند بر بی رنگی سه ماهه زمستان!

۵- ژاکت‌های دکمه‌دار یا کاردیگان‌های بی دکمه؛ مسئله این است

کدام لباس‌های بافتنی برای استایل زمستانه ضروری هستند؟

کاردیگان و ژاکت در فرهنگ غربی به یک معنی هستند، اما در کشور ما جور دیگری جا افتاده‌اند. کاردیگان معمولا به بافت‌های اغلب بدون دکمه‌ای گفته می‎شود که به نام رویه هم شناخته می‌شود. تکلیف ژاکت هم که مشخص است، کت بافتنی دکمه‌دار که در انواع و اقسام طرح‌های مختلف پیدا می‌شود.

همان طور که از میان پلیور و انواع بلوز فیت، پلیور می‌تواند استایل به روزتری برای شما بسازد، کاردیگان بافت هم تاثیر به روزتری نسبت به ژاکت خواهد داشت؛ البته اگر جوانتر هستید. اگر وارد میان سالی شده‌اید می‌توانید به راحتی سراغ مدل ژاکت های زنانه بلند یا کوتاه بروید که در انواع و اقسام طرح‌ها در فروشگاه‌ها موجود هستند. اما برای داشتن یک استایل جدید رویه را در سبد خریدتان قرار دهید. یک کاردیگان بلند و خوش فرم تاثیر بی نظیری روی استایل شما خواهد گذاشت.

۶– نکات مهم مراقبت از لباس‌های بافتنی

لباس‌های بافتنی برای اینکه دوام بیشتری داشته باشند و زود خراب نشوند به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند که چند مورد از آنها را در ادامه آورده‎ایم:

لباس‌های بافتنی را نباید با آب گرم شست. آب سرد و مایع لباسشویی بهترین گزینه برای شستن این لباس‌هاست. بهتر است لباس بافتنی را داخل یک کیسه پارچه‌ای بگذارید و بعد داخل ماشین لباسشویی قرار دهید تا الیاف آن سالم‌تر بماند. برای خشک شدن به هیچ وجه لباس بافتنی را روی بند آویزان نکنید، چون به آسانی کش می‌آید و فرمش را از دست خواهد داد. در عوض آن را روی یک سطح افقی پهن کنید. قبل از شستشو حتما به دستور العملی که روی تگ لباس قرار گرفته است دقت کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی