سهم 10 درصدی پایانه مرزی بازرگان در ترانزیت ورودی به کشور


سهم 10 درصدی پایانه مرزی بازرگان در ترانزیت ورودی به کشور

مدیرکل راهداری و حمل‎ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: طی 10 ماه گذشته، بیشترین تردد از پایانه‌های مرزی به پایانه مرزی بازرگان بوده و به لحاظ ترانزیتی یک دهم ترانزیت کل کشور نیز از طریق این پایانه مرزی انجام می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری با اشاره به رسمی شدن مرز گیله سردشت در سال جاری، گفت: استان آذربایجان‌غربی با احتساب دارابودن شبکه راههای ارتباطی به طول ۱۲‌کیلومتر و ۶ مرز پایانه مرزی زمینی یکی از استان های مهم‌ترین بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای به شمار می رود.

شکری با اشاره به انجام برنامه ریزی های لازم جهت تجهیز و ساخت مرز جدید رسمی کیله سردشت ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ هزار راننده ناوگان باری و مسافری دارای کارت هوشمند در استان فعالیت دارند و بیش از ۱۷ هزار کامیون دارای کارت هوشمند در بخش باری استان، ۶۵۰ اتوبوس، یک هزار و صد مینی بوس و یک هزار سواری در ناوگان حمل و نقل استان فعال هستند.

وی درخصوص گردشگری بودن استان با توجه به مرزی بودن منطقه یادآور شد: طی ده ماه سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیون نفر تردد از پایانه های مرزی استان ثبت شده است که بیشترین تردد مرتبط به پایانه مرزی بازرگان بوده و به لحاظ ترانزیتی یک دهم ترانزیت کل کشور نیز از طریق این پایانه مرزی انجام می شود.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی گفت: بخشی از کنترل ها توسط زیر بخش های معاونت حمل‌ونقل اداره کل بصورت دوره ای و بخشی نیز توسط مدیران معاینه فنی بصورت مستمر و دروازه ای با پلیس راه انجام می شود که شاخصه هایی منجمله ساییدگی لاستیک ، شکسته شدن و یا انحصار نور در شیشه ، وضعیت صندلی و وضعیت جعبه کمک های اولیه در مراکز معاینه فنی بررسی می شود.

شکری از سهمیه سوخت ناوگان وانت‌بار براساس پیمایش گفت: تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت بار از اول بهمن ماه سال جاری براساس پیمایش ثبت شده در بارنامه خواهد بود و با توجه به اینکه مقرر گردیده است تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت پذیرد، لذا کلیه رانندگان و مالکین وانت بار برای فعالیت در جاده های برون شهری بایستی اسناد حمل وانت بار شامل کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار و بارنامه به همراه داشته باشند و در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی انجام خواهد شد.

شکری از استقرار ۶۸ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و متذکرشد: ۳۰ راهدارخانه ثابت ۱۵ مرکزی و ۲۳ استیجاری سیار محوری در استان وجود دارد که بیش از ۴۵ هزار تن ماسه و نمک در این راهدار خانه ها برای پاکسازی راهها در ایام برفی ذخیره شده و همچنین عملیات راهداری زمستانی با ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با حدود ۹۰۰ نفر پرسنل آماده خدمت رسانی به مردم عزیز هستند.

وی در خصوص اجرای طرح ابرار برای آسفالت راههای روستایی گفت: این طرح از طریق وزارت راه و شهرسازی و وزیر محترم تاکید شده است،سهم استان آذربایجان غربی ۴۰۰ کیلومتر بوده و هم اکنون نیز ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت بوده و در حدود ۱۵ کیلومتر آسفالت شده است مابقی نیز بعد از بهتر شدن وضعیت جوی عملیاتی خواهد شد.

این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان بصورت شبانه روزی و ۳۰ خط هم زمان بهترین مرجع برای اطلاع از وضعیت جوی و تردد در محورهای استان بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان و هم استانی های عزیز در خصوص وضعیت جاده‌ای استان است.

46

کد خبر 1342184

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات