تکواندو کار البرزی، عزت ایران را به ذلت پناهندگی فروخت


تکواندو کار البرزی، عزت ایران را به ذلت پناهندگی فروخت

کیمیا علیزاده با توهین هایی که روزهای اخیر خطاب به ورزشکاران داشت و زنان ایرانی را سرکوب شده دانست یک بازی تمام باخت را انتخاب کرده است، راهی که سعید مولایی ها رفتند و خفت نصیب آنها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، شاید کمتر کسی فکر می کرد دختر البرزی که مرداد ماه سال 95 اولین مدال تاریخ المپیک بانوان را برای کشور تصاحب کرد و می گفت "من حجاب را بر اساس دستور الهی و ایمان قلبی و تربیت خانوادگی انتخاب کردم و هرگز حاضر نیستم به هیچ قیمتی دست از حجاب بردارم"، به وطنش پشت پا زده و پناهنده شود.

کیمیا علیزاده ای که روزی اعلام کرده بود اگر مجبور به ترک حجاب شود از مسابقات کناره گیری می کند و هیچ قدرتی نمی توانند زنان مسلمان را از حق قانونی خود باز دارد، دیماه 98 با حضور در مراسم سوگواری جانباختگان پرواز اوکراین در دانشگاه آیندهوون هلند، رسما کشف حجاب کرد تا ناسپاسی خود را از پشتوانه هایی که برای رسیدن به اهدافش با وی همراه بودند، نشان دهد.
تکواندو کار البرزی، عزت ایران را به ذلت پناهندگی فروخت
امروز می توان گفت تنها جمله ای که از این ورزشکار البرزی رنگ عوض نکرد این بود که در برنامه خندوانه اعلام کرد بازی یک سر برد است و یک سر باخت، بله کیمیا علیزاده با توهین هایی که روزهای اخیر خطاب به ورزشکاران داشت و زنان ایرانی را سرکوب شده دانست "باخت" را انتخاب کرده است، راهی که سعید مولایی ها رفتند و خفت نصیب آنها شد.
تکواندو کار البرزی، عزت ایران را به ذلت پناهندگی فروخت
شهریور ماه سال 95 و زمانی که باغ فاتح کرج میزبان کیمیا علیزاده پس از بازگشت از مسابقات جهانی شد، لوازم خانگی کن که حامی مالی برنامه استقبال و باشگاهی که کیمیا در آن به ورزش می پرداخت به وی یک دستگاه خودروی پرشیا، استاندار البرز، سید حمید طهایی یک باب واحد مسکونی و شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج نیز به وی 50 قطعه سکه بهار آزادی اهداء کردند.
علیزاده ای که امروز خود را یکی از میلیون ها زن سرکوب شده ایرانی می داند از شورای شهر کرج تا آیت الله مکارم شیرازی حمایتش کردند و بسیاری از مسئولین کشور برای افتخار آفرینی وی پیام تبریک فرستادند و به جای 120 سکه طلا و 3 هزار دلار برای مدال برنز، 300 سکه طلا و 10 هزار دلار از طرف وزارت ورزش در نظر گرفتند.
کسی که با حضور در یک کشور اجنبی وطن پرستی را با پناهندگی معاوضه می کند، سال 95 و درست زمانی که دلار 3 هزار تومان بود یک جفت کفش طلای یک کیلویی نصیبش شد که آن زمان قیمتی معادل 80 الی 100 میلیون تومان داشت، امروز هادی ساعی که افتخار هر ایرانی است را مورد اهانت قرار می دهد.
تکواندو کار البرزی، عزت ایران را به ذلت پناهندگی فروخت
باید خطاب به کیمیا علیزاده گفت بیشترین افتخار شما یک برنز المپیک است اما هادی ساعی طلای پکن 2008، طلای آتن 2004، برنز سیدنی 2000 را در بازی های المپیک کسب کرده است و مدال طلای ادمونتون 1999، طلای مادرید 2005، نقره گارمیش 2003، برنز پکن 2007، طلای بوسان 2002، برنز دوحه 2006، طلای بانگکوک 2006 و نقره امان 2002 را در کارنامه خود دارد.
این ورزشکار در حالی خود را سرکوب شده می داند که الناز دارابیانِ کرجی رکورددار پرتاب دیسک آسیا و بانوی طلایی رقابت های 2018 پارا آسیایی جاکارتا نه تنها چادرش را محدودیت ندانست بلکه علی رغم معلولیت جسمی – حرکتی، به عنوان تنها بانوی چادری مسابقات جاکارتا رکوردها را به نام ایران ثبت کرد و در گفتگو با "تیتر1" گفت: "افتخار می کنم که ارثیه حضرت زهرا (س) را بر سر دارم و چادر برایم مقدس ترین چیزی است که دارم، با عشق آن را سر می کنم، همه می گویند با این وضعیتت حجابت کامل است چرا چادر سر می کنی؟ اما لذت بخش ترین مسئله برای من داشتن چادر و حجاب کامل است.
تکواندو کار البرزی، عزت ایران را به ذلت پناهندگی فروخت
لبخند رضایت حضرت زهرا (س) را گویا احساس می کنم، حتی در اوج گرما با چادر احساس خوبی دارم و جزیی از وجودم شده است لذا تنها کسی بودم که از گروه دو و میدانی روی ویلچر، چادری بودم و با چادر روی سکوی مدال رفتم و شاکر خداوند هستم".
هادی ساعی ورزشکاری که سال ها در رشته تکواندو برای ایران افتخار آفرینی کرد هم معتقد است، "برخی ورزشکاران لذت خارج از کشور را به عزت ایران ترجیح می دهند، در حالی که به نظر من پناهندگی یک ذلت بزرگ برای هر شخص محسوب مَی شود. اعتقاد دارم کیمیا علیزاده هر کجای دنیا که باشد، به اندازه ای که ایران به او توجه کرد، مورد توجه نخواهد بود.
آنچه مسلم است در کشورمان توجه بیش از حدی به علیزاده هم شده و حتی می‌ دانم در تکواندوی هیچ کجای دنیا شرایط ایران را ندارد و به خصوص توجهی که در این مدت به علیزاده شده به هیچ تکواندوکاری در دنیا نمی ‌شود".
و اما برگردیم به سخنان کیوان علیزاده پدر کیمیا که سال 95 در گفتگو با تیتریک، اینگونه گفت: "فرزندم به راستی فردی معتقد است و حجاب برایش اهمیت زیادی دارد، وی از سالهای دور خود را ملزم به رعایت حجاب می کرد و هیچگونه الزامی از هیچ سمتی، برای وی در این زمینه قرار داده نشد و این رفتار کیمیا برای ما نیز مایه مباهات است، چرا که می توان مقایسه کنیم که عرقی که ورزشکاران محجبه می ریزند دو برابر کسانی است که بدون حجاب به رقابت در مسابقات می پردازند و بازی می کنند.
تکواندو کار البرزی، عزت ایران را به ذلت پناهندگی فروخت
کیمیا این نوع پوشش و اعتقاد را با جان و دل انتخاب کرده است و ثابت کرد که با حجاب هم می توان قهرمان شد و حجاب محدودیت نمی آورد".
ختم کلام اینکه ...
امروز پدر این ورزشکار البرزی چگونه می تواند جوابگوی سخنانی باشد که آن سال به زبان آورد؟ دختری که حتی در اخذ مدرک دیپلم درمانده شده بود و در سال 95 از آموزش و پرورش البرز درخواست کرد که مدرک دیپلم را به وی بدهند، چگونه امروز دم از سرکوب زنان زده و ورزشکاران ایرانی را محدود شده قلمداد می کند، در حالی که همان سال هدایای مدال طلا را به ازای برنز دریافت کرد!.
این است تفاوت ورزشکارانی که وطن پرستی را با مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی معاوضه نکردند با کسانی که همانند کیمیا علیزاده عزت ایران را به لذت و ذلت در خارج از کشور فروختند و با کشف حجاب روی دیگر خود را نشان دادند.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد