مطالعه «پلی پیل» محققان ایرانی صدرنشین «اقبال عمومی» رسانه‌های اجتماعی جهان


مطالعه «پلی پیل» محققان ایرانی صدرنشین «اقبال عمومی» رسانه‌های اجتماعی جهان

تهران- ایرنا- مطالعه تاریخی «پلی پیل» محققان ایران، پربازدیدترین مقاله در بین کل مقالات منتشره سال 2019 مجله معتبر بین‌المللی «لنست» از سوی رسانه‌های اجتماعی جهان شد.

به گزارش ایرنا، با گذشت تنها چهار ماه از انتشار نتایج مطالعه محققان ایرانی تحت عنوان «پلی ایران» در مجله معتبر بین‌المللی لنست، داده‌های پایگاه PlumX Metrics نشان از توجه قابل توجه کاربران در رسانه‌های اجتماعی جهان به نتایج این مقاله دارد.
مطالعه «پلی پیل» که به رهبری دکتر رضا ملک‌زاده، مجری مطالعه بزرگ کوهورت گلستان و با همکاری محققان ایرانی و محققانی از موسسات بین‌المللی تحقیقاتی در آمریکا و انگلیس، انجام و در قالب مقاله‌ای با عنوان Effectiveness of polypill for primary and secondary prevention of cardiovascular diseases (PolyIran): a pragmatic, cluster-randomised trial ۲۴ آگوست در مجله معتبر بین‌المللی لنست منتشر شد، نشان داد که مصرف منظم و مستمر قرص «پلی پیل» موجب کاهش بیش از ۵۰ درصدی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.
بر اساس تحلیل PlumX Metrics ، مقاله «پلی پیل» طی سال ۲۰۱۹ در شاخص Usage / طریقه استفاده، از ۸۹ درصد، شاخص Captures/ ضبط، از ۹۰ درصد، شاخص Citation / استناد، از ۹۲ درصد، شاخص Media / رسانه های اجتماعی از ۹۷ درصد و در شاخص Mentions / اشارات اینترنتی از ۹۹ درصد مقالات منتشر شده در مجله لنست طی یک سال اخیر پیشی گرفته و این در حالی است که تنها حدود چهار ماه از انتشار این مقاله می‌گذرد و حتی نسبت به بسیاری از مقالات یک سال اخیر مجله لنست جدیدتر است.

مطالعه «پلی پیل» محققان ایرانی صدرنشین «اقبال عمومی» رسانه‌های اجتماعی جهان
بر پایه نتایج این تحلیل، مقاله پلی پیل محققان ایرانی، از زمان انتشار تا پایان سال ۲۰۱۹، رکورد ۱۷۰ در شاخص طریقه استفاده ، ۷۰ در شاخص ضبط، ۹ در شاخص استناد، ۶۶ در شاخص اشارات اینترنتی و ۱۱۱۶ را در شاخص رسانه های اجتماعی بر جای گذاشته است.
مطالعه پلی پیل، طی ۵ سال بر روی حدود ۷ هزار فرد بالای ۵۰ سال شرکت‌کننده در مطالعه ۵۰ هزار نفری کوهورت گلستان انجام شد.
نتایج این مطالعه نشان داد پایبندی ۷۰ درصدی شرکت‌کنندگان در مطالعه به مصرف پلی پیل، میزان تاثیر قرص «پلی پیل» بر پیشگیری اولیه از سکته‌های قلبی و مغزی به ۵۷ درصد در فرد مصرف‌کننده رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد