50 درصد مدیران بخش کوهسرخ کاشمر بومی نیستند


50 درصد مدیران بخش کوهسرخ کاشمر بومی نیستند

مشهد- ایرنا- بخشدار کوهسرخ گفت: بومی نبودن 50 درصد از مدیران این بخش از شهرستان کاشمر سبب شده تا این گروه از مدیران دستگاههای مختلف مجبور به رفت و آمد بین کوهسرخ و کاشمر باشند که همین امر موجب بروز مشکلاتی شده است.

مجید کاریزنویی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عدم توسعه متوازن در حوزه‌های خدمات درمانی، حمل‌ و نقل، تلفن همراه و مبلمان شهری از چالش‌های دیگر این منطقه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون ساخت طرح سایت اداری کوهسرخ در مجموعه شورای‌ شهر ریوش نیز مسکوت مانده است و کسی پیگیر آن نیست که این موضوع هم به پیگیری نیاز دارد هرچند در این سایت تاکنون کار خاصی آنجا صورت نگرفته اما قرار بوده مسکن مهر در آنجا مستقر شود که همان طرح هم اجرایی نشده است.

بخشدار کوهسرخ همچنین به تکمیل عملیات گازرسانی به ۱۸ روستای این بخش اشاره کرد و گفت: پروژه گازرسانی به دو روستای دیگر در این بخش به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و البته تاکنون پنج‌ هزار خانوار در بخش کوهسرخ از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و در هفت روستای دیگر این بخش عملیات گازکشی در حال انجام است که تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کاریزنویی افزود: در بخش کوهسرخ فقط روستای کلاته تیمور به دلیل جمعیت کم و همچنین صعب‌العبور و طولانی بودن مسیر، گازکشی نمی‌شود و با توجه به گازکشی روستاها و همچنین افزایش بارندگی طی چندسال اخیر شاهد مهاجرت معکوس به این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: طبق اعلام مرکز بهداشت هم‌ اکنون نسبت به سرشماری سال ۹۵، هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت کوهسرخ افزوده‌ شده که این افزایش در روستاهای مختلف متفاوت بوده اما در روستاهایی که کاهش جمعیت نداشته‌ایم جمعیت ثابت بوده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش‌های این بخش پایین بودن درآمد خانوارها به دلیل فعالیت کشاورزی و دامپروری سنتی، عدم وجود صنایع تبدیلی و بهره‌کشی از منابع آب‌وخاک به‌صورت غیراصولی است.

بخشدار کوهسرخ گفت: آنتن‌دهی تلفن همراه در بسیاری از مناطق کوهسرخ مشکل دارد و در سفر وزیر ارتباطات به کاشمر دستور ایجاد هفت سایت از طریق وزارت و مخابرات استان داده شد که تا ۲۲ بهمن این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و با راه‌اندازی این دکل‌ها پوشش تلفن همراه در کوهسرخ به ۸۵ درصد می‌رسد.

کاریزنویی با اشاره به اینکه امیدواریم با ارتقای بخش کوهسرخ به شهرستان بسیاری از مشکلات حل شود افزود: بخش کوهسرخ در مسیر جاده اصلی کاشمر به نیشابور قرار دارد و آسفالت راه‌های اصلی و روستایی آن با توجه به سرمای شدید و سردسیر بودن منطقه، آسیب زیادی دیده که به روکش آسفالت جدید نیاز است.

بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر به مرکزیت شهر ریوش ۲۸ روستا و ۲۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت دارد. مرکز شهرستان ۱۹۵ هزار نفری کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای ۶۳ روستاست و ۶۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا