برف و سرما مدارس استان اردبیل را برای دومین روز تعطیل کرد


برف و سرما مدارس استان اردبیل را برای دومین روز تعطیل کرد

اردبیل - ایرنا- سرمای شدید حاکم بر استان اردبیل برای دومین روز ، مدارس تعدادی زیادی از شهرها و روستاهای استان را در روز سه‌شنبه تعطیل کرد.

روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد که به علت برودت هوا روز سه‌شنبه مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی شهراردبیل و تمامی مقاطع مدارس استثنایی و روستاهای این شهرستان ، در شهر هیر تمامی مقاطع تحصیلی ، در مشگین‌شهر ، ارشق ، لاهرود و سرعین مدارس مقطع پیش دبستانی ، ابتدایی و دور اول متوسطه تعطیل هستند.

همچنین در خلخال مدارس در مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی و نیز تمامی مقاطع مدارس استثنایی ، در شهرستان‌های نیر ، نمین مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی و در شهرستان کوثر مدارس مقطع پیش دبستانی در نوبت صبح تعطیل می ‌باشد ضمن اینکه در شهرستان گرمی مغان نیز مقطع پیش‌دبستانی و دبستان کلاس‌های خود را با یک ساعت تاخیر شروع خواهند کرد.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد که تمامی جاده های استان به جز راه خلخال - پونل باز بوده اما در گذر از جاده‌های کوهستانی استان به دلیل یخبندان و لغزنده بودن، رانندگان باید با احتیاط حرکت کرده و حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

این مرکز افزود: هم‌اکنون در گردنه‌های کوهستانی بویژه حیران در جاده اردبیل - آستارا ، صایین در جاده نیر ، سراب و الماس در جاده خلخال - اسالم بارش برف گزارش شده است.

هواشناسی استان اردبیل نیز اعلام کرد که با قطع بارش برف اغلب مناطق استان شب سردی را پشت سر گذاشته و نیر و اردبیل بترتیب با ۱۱ و ۱۰ درجه زیر صفر سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، هوای سرد تا پایان هفته جاری در استان حاکم خواهد بود.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت‌گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)