5 روش ناب برای راه انداختن مغزتان


چگونه مغزمان را راه بیندازیم ؟ راه انداختن عقل و فکر باید با تدبیر به حقایق بپیوندد در ادامه میتوانید دنبال نمایید .  به گزارش تالاب “تِج تادی” یکی از اعضای YPO، دانشمند علم اعصاب و پایه‌گذار و مدیرعامل MindMaze هست. وی عمر خودرا وقف مطالعه روی نحوه عملکرد مغز گذاشته و کمپانی وی، پیشگام در اساس فناوری مغز هست. کمپانی MindMaze در گذرگاه علم...

5 روش ناب برای راه انداختن مغزتان

چگونه مغزمان را راه بیندازیم ؟

راه انداختن عقل و فکر باید با تدبیر به حقایق بپیوندد در ادامه میتوانید دنبال نمایید .

به گزارش تالاب “تِج تادی” یکی از اعضای YPO، دانشمند علم اعصاب و پایه‌گذار و مدیرعامل MindMaze هست. وی عمر خودرا وقف مطالعه روی نحوه عملکرد مغز گذاشته و کمپانی وی، پیشگام در اساس فناوری مغز هست.

کمپانی MindMaze در گذرگاه علم اعصاب و محاسبات قرار گرفته ودر حال طراحی و ساخت نسل بعدی تعاملات بین مغز و خودرو هست. نسلی که با هدف بهینه‌سازی زندگی انسان‌ها توسط ساخت تولیدات بهداشت و سلامت و فراتر ازآن طراحی شده هست. تادی معتقد هست که همه ی باید درمورد مالکیت، حفظ و نگه داری، و مواظبت از مغز انسان چیزهای جدیدی ذکر بگیرند. اگر به این مسئله علاقه دارید، میتوانید از این‌جا آغاز کنید.

1- تمام مغزها به‌شکل انحصار به‌فرد و مختص به‌خود سیم‌کشی شده‌اند

یعنی شما نیاز به یافتن روش‌هایی دارید که با شخصیت‌تان هم‌خوانی دارد. تادی توضیح می دهد که: “نحوه آموزش و برقراری تماس بین افراد گوناگون متمایز هست. هم‌ چنین، شیوه‌های آموزش و آموزش از بخش‌های گوناگون مغز بهرهگیری می کند. به‌عنوان مثال، کسانی‌که توسط گوش ذکر میگیرند از شنوایی برای پردازش اطلاعات بهرهگیری میکنند اما افرادی که از شیوه‌های بصری بهرهگیری می کنند روی مشاهده تکیه دارند. اگر می خواهید از آموزش خود برترین بهرهگیری را داشته باشید، به‌دنبال استراتژی باشید که از مجموع تمام این روش‌ها نتیجه بهتری بشما عرضه دهد.

برای رسیدن به این نقطه به‌دنبال استراتژی‌های آموزش چند منظوره باشید.” این مسئله برای دیگران هم صادق هست. فکر نکنید بقیه افراد از همان روش‌هایی که برای شما ایده‌آل هست بهرهگیری میکنند.

2 – برای آموزش هیچ‌گاه دیر نیست

وی می‌افزاید: “نوروپلاستی تمام عمر دوام می‌آورد. برای همین هیچ‌گاه برای آموزش دیر نیست.” در حقایق، دانش‌های اخیر بر اساس اطلاعات فعلی که در مغز موجود هست شکل میگیرد. پس هرچه بیشتر بدانید احتمال آموزش شما در آینده بیشتر می شود. “مهم ترین چیزی که باید به‌خاطر داشته باشید آن هست که آموزش نیازمند تکرار اعمال مشخص در راستای رسیدن به‌هدف هست. اگر هدف مشخص و تعیین شده دارید و می توانید اعمال تکرارشونده را با هم ترکیب کنید، حافظه شما تحکیم پیدا می کند و عملکرد اجرایی آن بهینه میشود.” برای به‌دست آوردن طرح‌ها و مهلت‌های اخیر دیگران رابه‌مساله بکشید.

3 – فعالیت فیزیکی باعث سلامت ذهنی میشود

به‌گفته تادی، مغز به مواد شیمیایی مثل اندروفین‌ها نیاز دارد. این ماده توسط ورزش و فعالیت‌های بدنی آزاد میشود. “فعالیت بدنی باعث تحریک فاکتورهای رشد میشود – کنش‌های شیمیایی که روی سلامت سلول‌های مغز، رشد عروق خونی اخیر و حتی افزایش و بقای سلول‌های مغز تأثیر می گذارد. نتیجه آن تغییر مغز به‌شکلی هست که به‌حافظه و مهارت‌های تفکر و اندیشه کمک می کند.” تداوم، ثبات و پایداری یک عامل کلیدی به‌شمار می رود، پس فعالیتی را گزینه کنید که به‌آن علاقه دارید ودر طول زندگی خود ازآن لذت میبرید.

4 – مغز، شبکه اجتماعی اصلی هست

تادی به‌اهمیت نورون‌های آینه‌ای اشاره می کند. “سلول‌های مغز در دو حالت تحریک می شوند، زمانی‌که شخص ورزش می کند و زمانی‌که همان حرکات را تماشا میکند.” فعالیت، ایفا و مشاهده باعث بهینه شدن عملکردهایی مثل القا و درک‌وفهم میشود. “اگر دنباله‌روی فرد دیگری نباشید هیچ‌گاه رهبر موفقی نخواهید بود. سعی کنید برای رسیدن به خودآگاهی و مهارت‌های فکری تلاش کنید. برای رسیدن به‌این نقطه باید همواره و به‌طور جدی گوش کنید، مطالعه کنید و به دیدگاه‌های دیگران نگاه کنید. اگر خودتان نمی توانید این مهارت‌ها را پرورش دهید از یک مربی کمک بگیرید.”

5 – هر مغزی دارای محرک‌های احساسی هست

با اینکه هر مغزی میتواند علت درست کند، اما الزاماً همه ی تصمیم‌گیری‌ها مبنای منطقی ندارد. احساسات تأثیرات شگرفی دارد و حتی در بعضی شرایط بر منطق چربش دارد. احساسات حتی روی سیستم‌های پاداش و مجازات تأثیر میگذارد. فیدبک‌های مثبت یک تحریک کننده و عامل ایجاد انگیزه درازمدت نسبت به ترس و شرم و پشیمانی هست. اما فیدبک منفی میتواند باعث ایجاد ناامیدی شود که در انتها روی کارایی‌تان اثر میگذارد.

“در شرایط سخت و پر از استرس، ذکر بگیرید که گذشته از هر چیز گوش کنید و پرسش‌ها را نگه دارید. برای پاسخ‌دهی سریعا و آنی عجله نکنید. بلکه ذکر بگیرید احساسات‌تان را تنظیم کنید. اینکار باعث میشود تا جایگاه بهتری برای تصمیم‌گیری داشته باشید در حالی که از یک دیدگاه و چشم ‌انداز منطقی برخوردارید.” اگر ذکر بگیرید تا اثرات احساس دیگران بر روی فرآیندهای فکری‌شان را در نظر بگیرید، میتوانید نقش بهتری در متقاعد کردن یا ایجاد انگیزه در آن‌ها داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه