خداوند امت را با ولایت آزمون می‌کند


خداوند امت را با ولایت آزمون می‌کند

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه ولایت ساختار الهی است و هر کس نمی‌تواند درباره آن نظر بدهد، گفت: در فتنه 88 فتنه‌گران و شیاطین دنبال تغییر ولایت بودند، در حالی‌که انتخاب ولایت بر عهده مردم نیست بلکه در اختیار خدا است و خود همواره حافظ آن است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدمحمد قائم‌مقامی» شامگاه دوشنبه، ۹ دی در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: وقایع تاریخی از دو نظر قابل بررسی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از یک منظر واکاوی وقایع تاریخی برای استفاده کردن، عبرت گرفتن و جبران کردن خوب است، تصریحکرد: جریان انحرافی که پس از رحلت پیامبر(ص) رخ داد فساد بزرگی بود که بر همه زمین و زمان اثرات نامطلوب داشت، در واکاوی فتنه قصد انسان باید جبران یا عبرت گرفتن باشد و خود او دچار فتنه نشود.

آیت‌الله قائم‌مقامی در ادامه بیان کرد: عالمان بزرگی مثل علامه امینی بزرگترین دفاع را از ولایت می‌کنند اما در عین حال نسبت به مسلمانان شفقت و مهربانی داشتند و دنبال ایجاد نفرت و تفرقه نبودند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فتنه ۸۸ حادثه خطرناک و بسیار تلخ بود که بخشی از نیروهای خودی سابقه‌داران انقلاب هم در آن شرکت کردند، اظهار کرد: در فتنه اخیر کسی از خودی‌ها شرکت نداشتند به همین علت انقلاب با قدرت الهی و مردمی و ورود سریع ولایت این فتنه را در عرض ۴۸ ساعت جمع کرد.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ شیطان از آبروی بزرگان انقلاب برای مقابله با نظام استفاده کرد و بخشی از نیروهای داخلی هم از سر خیانت یا نادانی دچار اشتباه شدند و کار را به جایی رساندند که عظیم‌ترین رکن انقلاب یعنی ولایت را می‌خواستند تغییر دهند.

آیت‌الله قائم‌مقامی با بیان اینکه شیطان با هیچ یک از ارکان نظام همچون ولایت دشمنی ندارد، گفت: زیرا ولایت جریان الهی و متصل به آسمان در انقلاب و سبب قدرت این نظام است زیرا خداوند و ائمه معصومین(ع) قدرت دارند، امداد الهی از طریق ولایت برای این مردم و کشور صورت می‌گیرد. از نظر ما ولایت تفسیر دین نیست بلکه دین در صحنه است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: ولایت فقیه قانون و نظام دارد و ضامن جمهوریت و قانون است، اگر کانون ولایت نبود حتی کسانی هم که دنبال شورایی کردن ولایت بودند و فتنه کردند باقی نمی‌ماندند. ولایت ساختار الهی است و هر کس نمی‌تواند درباره آن نظر بدهد.

وی افزود: ولایت به هیچ وجه تابع نفس نیست، در ولایت الهی کسی می‌تواند حکومت کند که پاک و باتقوا باشد دنیاپرست نبوده و دنبال هوای هوس نباشد بلکه خود را به الله بفروشد و خدا و معاد را باور داشته باشد. پس از امام راحل این ویژگی‌ها در رهبر معظم انقلاب کامل جلوه کرده است به همین دلیل شیطان می‌گوید ایشان نباشد.

آیت‌الله قائم‌مقامی با بیان اینکه باید از فتنه ۸۸ درس گرفت، تاکید کرد: خداوند امت و یک ملت را با ولایت آزمون می‌کند، در سال ۸۸ اشتباه بزرگ این بود که برخی به هوس افتادند که دیگر دین تکلیف سیاست را معین نکند.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز در فتنه عراق شیاطینی همچون آل سعود و اسرائیل جولان می‌دهند و به حشدالشعبی نیروی رسمی عراق حمله می‌کنند و این نتیجه تظاهرات مردم علیه خود است. در ایران با وجود مشکلات رهبر معظم انقلاب فتنه را جمع کردند.

وی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در فتنه ۸۸ بیان کردند که با اصل اسلام مشکل دارند، آنها نمی‌فهمند که انتخاب ولایت بر عهده مردم نیست بلکه در اختیار خدا است و خود همواره حافظ آن است، تکلیف مردم تنها اطاعت از ولی خدا است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران