رونق مناطق روستایی هرمزگان با پرداخت تسهیلات اشتغال محقق می‌شود


رونق مناطق روستایی هرمزگان با پرداخت تسهیلات اشتغال محقق می‌شود

بندرعباس- ایرنا- رونق مناطق روستایی هرمزگان با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و ایجاد فرصت های شغلی در این مناطق ، فراهم می‌شود.

یکی از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید توسعه اشتغال پایدار در روستاها است و قانون اشتغال پایدار روستایی یا به صورت دقیق‌تر آئین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از طرح‌های دولت در ابتدای سال ۹۶ به اجرا درآمد.

بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینان امید بانک‌های ارائه دهنده تسهیلات به بخش اشتغالزایی روستایی و عشایری در کشور هستند.

براساس آمارهای اعلام شده تا نیمه آبان ماه امسال سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال وام بانکی از محل طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به یک‌هزار و ۸۳۰ طرح در هرمزگان پرداخت شده است.

این پرداخت‌ها براساس رسته های اولویت دار از جمله بخش گلخانه، شیلات و آبزی پروری با پیش بینی اشتغال بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ انجام شده که در مجموع ۷۵ درصد از تسهیلات پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان دوشنبه شب در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اهمیت جذب اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری گفت: جذب کامل این تسهیلات می تواند نقش بسزایی در بهبود تولید و اشتغال استان داشته باشد.

ایرج حیدری تصریح کرد: بانک ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط جذب کامل سهم استان هرمزگان از محل اعتبارات طرح های اشتغالزایی را قبل از پایان سال عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه اداره کل کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی استان با همکاری بانک ها موانع پیش روی فعالان اجرای طرح های اشتغالزایی را رفع کنند، تا زمینه به ثمر نشستن طرح ها تسریع شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر با نظارت کامل به افراد توانمند و دارای شرایط اعطاء گردد تا اهداف این طرح ها محقق گردد.

حیدری خاطرنشان کرد: طرح‌های معرفی شده از سوی متقاضیان باید توجیه اقتصادی داشته باشد و نرخ سود این وام های بانکی چهار تا ۶ درصد می باشد که با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی پرداخت می شود و باید نظارت دقیقی بر اجرای آنها باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ گرجستان صعود کرد؛ سروش رفیعی از خوشحالی بال درآورد!