اجرای طرح نرخ گذاری پیمایشی تاکسی در کیش


اجرای طرح نرخ گذاری پیمایشی تاکسی در کیش

کیش - ایرنا- مدیرحمل و نقل عمومی کیش از اجرای طرح جدید نرخ گذاری تاکسی های این جزیره براساس پیمایش و تاکسیمتر به جای سامانه منطقه ای خبرداد.

ناصر مغاری در گفتگو با ایرنا افزود: این طرح با تایید شورای شهر و تصویب کمیته تخصصی شورای ترافیک از دیروز یکشنبه در سطح جزیره به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: در قالب این طرح از این پس نرخ کرایه‌ تاکسی های منظقه آزاد کیش بر اساس محاسبه تاکسیمتر تعیین می شود و همه رانندگان موظف به رعایت نرخهای جدید هستند.

مغاری اضافه کرد: در اجرای این طرح ۴۴ نقطه در سطح جزیره مشخص شده و نرخ هر مسیر، براساس جی پی اس و کیلومتر مسافت سه ورودی مشخص شد، ورودی شهر ۷۵۰۰ تومان، تا ۷ کیلومتر و هرکیلومتر پیمایش ۷۷۵ تومان، بالای ۷ کیلومتر ۸۸۵ تومان و دو مسیر دور شامل فرودگاه و نوارساحل غربی جزیره به ترتیب ۱۹۴۰۰تومان و ۲۴۰۰۰تومان نرخ گذاری شده است.

مدیر حمل و نقل عمومی کیش ادامه داد: ابتدای خط سیر تاکسی های خطی " از سفین " تا "مرجان" که قبلا نرخ آن ۴۵۰۰ بوده است و در واقع به ۵ منطقه و یا ۵ ایستگاه تقسیم شده بود، در حال حاضر به ۵۵۰۰ افزایش یافته و بستگی به مقدار مسافتی که طی می شود این مبلغ بین ۳ تا ۵۵۰۰ تومان متغیر است.

ناصر مغاری در پاسخ به این پرسش که مهمترین و یژگیهای طرح جدید نرخ گذاری چیست؟ یادآوری کرد: نرخ گذاری تاکسیها قبلا بصورت منطقه ای بود و جزیره را به ۱۰ منطقه تقسیم کرده بودند که این سیستم به زیان مسافر و در برخی موارد به زیان راننده تمام می شد، به همین جهت بیشتر اوقات اختلاف مسافر و راننده تاکسی ایجاد می شد، این درحالیست سیستم محاسبه پیمایشی این معایب را ندارد.

صندلی وسط مینی بوسها در حال جمع آوری است

ناصر مغاری با اشاره به مشکلات و غیر استاندارد بودن صندلی وسط در مینی بوس های جزیره گفت: طبق بررسی های انجام شده این صندلیهای تاشو باعث اذیت مسافران شده، پوشش بیمه ای ندارد و در صورت بروز حادثه رانندگی موجب آسیب رساندن به سرنشین خواهد شد، از طرفی پلیس راهور هم به این موضوع اشکال گرفته است و خواستار جمع آوری اینگونه مینی بوس ها شده است به همین جهت در حال جمع آوری آنها هستیم و افرادی که برای تمدید کارت تردد مراجعه می کنند الزاما باید نسبت به جمع آوری اینگونه صندلیها اقدام کنند.

ناوگان مینی بوس رانی کیش باز سازی و تقویت می شود

مدیرحمل و نقل عمومی کیش در بخشی دیگر از سخنان خود توضیح داد: برای تقویت ناوگان مینی بوسرانی از نظر کیفیت و کمیت با توجه به ممنوعیت واردات خودرو از توانمندی شرکت های داخلی استفاده می شود که درصورت تصویب شورای ترافیک تعدادی خودروی مینی بوس به ناوگان حمل نقل جزیره اضافه خواهد شد.

راه اندازی تاکسیهای اینترنتی

مدیر حمل و نقل عمومی کیش همچنین از راه اندازی تاکسی اینترنتی در کیش خبر داد و افزود: با توجه به تجربه موفق تاکسی‌های اینترنتی در اکثر شهرهای پر تردد و گردشگری که مسافران با نظم بیشتری جابجا می‌شوند، در جزیره کیش نیز جای خالی تاکسی اینترنتی احساس می‌شد. لذا تحقق این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان این نشست از کیشوندان و گردشگران محترم خواست تا از طریق سامانه ۱۴۱ و یا تماس با شماره تلفن های ۴۴۴۲۳۴۱۳-۰۷۶ و ۴۴۴۲۰۰۸۶-۰۷۶ انتقادات و پیشنهادات خود را با مسئولان حمل و نقل عمومی کیش مطرح کنند.

مدیر حمل و نقل کیش همچنین یادآوری کرد: در شش ماه نخست امسال، یک هزار و ۹۹۴ دفترچه تردد، یک هزار و ۴۹۰ معرفی نامه برای استعلام در حوزه های اماکن، راهور و بهداشت صادر و ۱۳ مجوز فعالیت اقتصادی تمدید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...