دستور ویژه استاندار کرمانشاه برای کمک به سیل‌زدگان


دستور ویژه استاندار کرمانشاه برای کمک به سیل‌زدگان

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه دوشنبه‌شب در بخشنامه ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد با تجمیع امکانات و ظرفیت‌های موجود برای کمک و امدادرسانی به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور به سرعت اقدام شود.

هوشنگ بازوند در این بخشنامه آورده است: در اجرای پیام مقام معظم رهبری و در پی مشکلات ناشی از بارندگی های شدید در سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور و ضرورت کمک برای کاهش خسارات و نیز تاکید رییس جمهوری لازم است تمام دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ضمن تماس فوری با مسوولان همطراز در استان های سیل زده و اطلاع از نیازمندیها بلافاصله امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات متتاسب را پس از کسب هماهنگی اعزام و توان خود را در کاهش آسیب و کمک به نیازمندان به کار گیرند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر استان به سرعت نسبت به جمع آوری و ارسال کمک های مردمی در استان اقدام کند، عنوان کرده است: مردم شرافتمند، غیور و همیشه در صحنه استان این بار هم در این عزم ملی برای کمک به همنوعان خود حماسه ای خداپسندانه و انسان دوستانه رقم خواهند زد که نزد پروردگار بدون اجر نخواهد ماند.
ارسال ۲۰ مواد خوراکی از کرمانشاه به سیستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز از اعزام محموله ۲۰ تنی موادغذایی برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
«فرزین معتمدی» در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: این محموله شامل مواد غذایی ضروری همچون روغن، برنج و حبوبات به وسیله یک دستگاه تریلی در حال ارسال به استان سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: این محموله شامل بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه است و می‌تواند نیاز هزار خانوار را تامین کند.
به گزارش ایرنا، ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا از روز جمعه سبب طغیان رودخانه‌های محلی، جاری شدن سیلاب و قطع تعداد زیادی از راه‌های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان شده است.
سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌ از ۵۰۰ روستا را قطع کرد که بخشی از این راه ها بازگشایی شده اند و کماکان ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند.
براساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان در منطقه کنارک و زرآباد خسارت‌های زیادی وارد شده و ارتباط زمینی قطع است؛ در برخی قسمت‌ها پل‌ها خراب و ارتباطات جاده‌ای نیز قطع شده و تاکنون کمک‌رسانی با قایق‌ انجام می‌شده است، اما شرایط بگونه‌ای است که در برخی مناطق به علت شدت آب قایق‌ها نیز نمی‌توانند عبور کند.
«احمدعلی موهبتی» در گفت وگو با ایرنا، عنوان کرد: سرریز آب در سد پیشین در بعضی از ساعات به سه هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب در ثانیه و در سد زیردان به ۲ هزار متر مکعب در ثانیه رسیده و هم‌اینک همه‌ی آب در منطقه دشتیاری، پلان و باهوکلات آمده و روستاها در محاصره هستند و جاهایی که در محاصره سیل نیستند نیز راه‌های ارتباطی قطع است.
وی تصریح کرد: منطقه کنارک و زرآباد زیرآب هستند و راه‌های دسترسی تا حدودی قطع شده و حتما باید بالگرد به اندازه کافی به این منطقه اعزام شود تا حداقل آذوقه را برای مردم ارسال کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط