90 درصد مدارس غیردولتی گلستان استیجاری است


90 درصد مدارس غیردولتی گلستان استیجاری است

گرگان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از مجموع 2 هزار و 600 مدرسه این استان، 400 مدرسه غیردولتی است که مالکیت 90 درصد آن ها به بخش خصوصی تعلق دارد و استیجاری است.

احسان گوهری‌راد امروز دوشنبه در نشست خبری همچنین اظهار داشت که ۸۰ هزار نفر از دانش‌آموزان گلستان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به نقش موثر خیرین در کمک به احداث مدارس در گلستان گفت: ۷۰ درصد کلاس های درس این استان با کمک خیرین از طریق جهاد مدرسه‌سازی و مشارکت بخش‌های دیگر مانند سازمان تبلیغات اسلامی ساخته می شود.

وی به دریافتی های آموزش و پرورش از محل مواد مختلف قانون شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال از محل قانون ۵ درصد صدور پروانه‌های شهرداری به آموزش و پرورش، ۱۲ میلیارد ریال جمع‌آوری شد که امیداوریم این مبلغ تا پایان امسال به ۲۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

گوهری‌راد اضافه کرد: همچنین سال گذشته مدارس استان از محل کمک‌های انجمن‌های اولیاء و مربیان ۱۲۸ میلیارد ریال جمع‌آوری کردند که این مبالغ در راستای بخش‌های مختلف همان مدارس هزینه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه به اجرای رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: براساس این بخشنامه از ۲۲ هزار معلم گلستانی، ۱۸ هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی قرار گرفتند.

وی همچنین بر ضرورت مقاوم سازی مدارس گلستان اشاره کرد و گفت: از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس استان، ۴ هزار کلاس معادل ۳۵ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی به ۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل گلستان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد این کودکان به علت مشکلات اقتصادی و مابقی آن ها که بیشتر دختر هستند به علت مشکلات فرهنگی و اجتماعی ترک تحصیل کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به ارایه خدمات آموزشی به کودکان اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج هزار کودک اتباع بیگانه در مدارس استان تحصیل می کنند که تنها حدود سه هزار نفر از آنها دارای شناسنامه و مدارک هویتی هستند.

گوهری‌راد به برنامه‌های هفته شورای آموزش و پرورش گلستان اشاره کرد و گفت: نواخته شدن زنگ شورای آموزش و پرورش، تجلیل از شوراهای برتر، تجلیل از خیران و افتتاح فضای آموزشی در آزادشهر بخشی از این ویژه برنامه ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند