همدردی گلستانی‌ها با خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیما


همدردی گلستانی‌ها با خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیما

گرگان - ایرنا - جمعی از مسوولان و دانشجویان دانشگاه‌های گلستان با اجرای چند ویژه برنامه، یاد و خاطره دانش‌آموختگان جانباخته سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی داشتند.

امروز دوشنبه و با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع گلستان، مراسم بزرگداشت جان باختگان این حادثه برگزار شد و حاضرین ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید برای درگذشتگان آرزوی غفران و طلب آمرزش کردند.

در پایان این مراسم، شرکت کنندگان در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه حاضر شدند.

همچنین امشب با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، مراسم بزرگداشت جان باختگان این حادثه در مسجد خاتم الانبیا(ص) گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای مختلف گلستان مراسم های یادبود که شکل متمرکز نداشت، بصورت پراکنده از سوی مردم استان بویژه دانشجویان در نقاط مختلف برگزار شد.

در گرگان نیز مراسم یادبود جان باختگان سانحه هوایی در برخی نقاط از جمله پارک شهر و میدان ولی عصر با روشن کردن شمع برگزار شد که در مواردی عده ای با سردادن شعارهای ساختارشکن اعتراضاتی به سقوط هواپیما بیان داشتند ولی با دخالت دیگر افراد حاضر و کمک پلیس خاتمه یافت.

دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم که یکی همکاران خود را در این حادثه از دست داده بودند با برگزاری آیینی، یاد شهید سیاوش مقصودلو و ۲ عضو خانواده اش و سایر شهدای این حادثه را گرامی داشتند .

در همین پیوند دیروز هیاتی متشکل از آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، سردار معروفی فرمانده سپاه نینوا، حق شناس استاندار گلستان و حجت الاسلام رعایتی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا با خانواده شهید مقصودلو از شهدای سانحه سقوط هواپیما دیدار و گفت و گو کردند.

مسوولان گلستان در این دیدار ضمن تسلیت به بازماندگان این جان باختگان، با آنان اظهار همدردی کردند.

سردار معروفی در این دیدار ضمن ابلاغ پیام همدردی سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خانواده شهید گفت: سپاه نینوا به نمایندگی از مجموعه کل سپاه در کنار این خانواده داغدار است و خود را در این غم شریک می داند.

سیاوش مقصودلو به همراه همسرش آزاده کاوه و دخترش پریا مقصودلو، مسافران گلستانی هواپیمای ۷۳۷ پرواز تهران - کی‌یف بودند که جان خود را از دست دادند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی تا با خطای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراین شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

به‌دنبال انتشار این بیانیه و توضیحات فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه و پذیرفتن مسوولیت این اشتباه، جمعی از دانشجویان به یاد جان‌باختگان این حادثه با حضور در محل دانشگاه‌های خود در شهرهای مختلف شمع روشن و مراسم یادبود برگزار کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی