پنج بهله سارگپه و عقاب بعد از تیمار به طبیعت بازگشتند


پنج بهله سارگپه و عقاب بعد از تیمار به طبیعت بازگشتند

سنندج - ایرنا - فرمانده پاسگاه محیط‌بانی سولاکان سقز از تیمار و درمان پنج بهله سارگپه و عقاب در این پاسگاه خبر داد و گفت: این پرندگان بعد از مداوا به دامان طبیعت بازگشتند.

عطاالله صادقی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرندگان شامل سه بهله سارگپه و دو بهله عقاب بودند که هرکدام پس از دوره تیمار و اطمینان از سلامتی، در طبیعت رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی تالاب‌ها محیط بانی سولاکان با حضور در مدارس منطقه حفاظت شده ضمن برپایی کارگاه آموزشی در مورد تالاب و محیط زیست کتابچه‌های آشنایی با محیط زیست را به دانش آموزان هدیه داد.

صادقی با بیان اینکه مشکل اصلی و بیشتر شهرهای کردستان در ارتباط با محیط زیست، تخریب مراتع و اراضی ملی است و افراد سودجو این اراضی را تصرف می کنند، افزود: پنج هکتار از اراضی ملی در منطقه محافظت شده عبدالرزاق سقز که توسط این افراد سودجو تصرف شده بود با دستور مراجع قضایی رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق حفاظت شده به دلیل مراتع مطلوب مشکل خاصی برای حیوانات و پرندگان وجود ندارد، یادآور شد: در صورت نیاز با تغذیه مصنوعی در فصل سرما به حیات وحش کمک خواهیم کرد، هر چند در چند سال اخیر با توجه به حراست و امنیت کافی نیازی به تغذیه مصنوعی در این مناطق نبوده است.

فرمانده پاسگاه محیط‌بانی سولاکان سقز ضمن تشکر از مدیرکل محیط زیست کردستان برای سرکشی مداوم و تجهیز پاسگاه‌ها به خودرو و تجهیز محیط‌بان‌ها به تجهیزات انفرادی، یادآور شد: منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز حدود ۴۰ هزار هکتار است و به تجهیزات و امکانات بهتر و مدرن‌تری نیاز دارد.

سارگَپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه، رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !