جاذبه های گردشگری تاجیکستان


جاذبه های گردشگری تاجیکستان

با وجود اینکه کشور تاجیکستان به اندازه ی خیلی از کشورها جاذبه های توریستی ندارد اما علاقه مندان به کوهنوردی، طبیعت، عکاسان و دوچرخه سواران زیادی برای لذت بردن از طبیعت زیبای آن، به تاجیکستان سفر میکنند. تاجیکستان به عنوان مهد ادب و فرهنگ با مردمانی مهمان نواز و مهربان مقصد خوبی برای گردش و تفریح می باشد.

به گزارش افکارنیوز،

با وجود اینکه کشور تاجیکستان به اندازه ی خیلی از کشورها جاذبه های توریستی ندارد اما علاقه مندان به کوهنوردی، طبیعت، عکاسان و دوچرخه سواران زیادی برای لذت بردن از طبیعت زیبای آن، به تاجیکستان سفر میکنند. تاجیکستان به عنوان مهد ادب و فرهنگ با مردمانی مهمان نواز و مهربان مقصد خوبی برای گردش و تفریح می باشد. به بررسی جاذبه های گردشگری تاجیکستان می پردازیم.

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

پارک رودکی، دوشنبه، تاجیکستان

1) پارک رودکی

پارک رودکی در میدان اصلی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان ساخته شده است. تا ده سال قبل این میدان که توسط شوروی ساخته شده بود، لنین نام داشت. با جایگزینی مجسمه ی لنین با رودکی که اولین شاعر پارسی گو و نماد تاجیکستان است، نام آن به پارک رودکی تغییر یافت. گل ها و درختان زیبای این پارک منظره ی زیبایی را برای بازدیدکنندگان به ویژه در فصل بهار به ارمغان آورده اند.

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

دریاچه ی علاالدین، تاجیکستان

2) دریاچه علاءالدین

دریاچه علاءالدین که در دره ی علاءالدین تاجیکستان قرار دارد با داشتن آب خنک و زلال و به دلیل اینکه هیچ ماهی در آن زندگی نمیکند، برای شنا کردن بسیار مناسب است وجود جنگلی زیبا و سرسبز به طول 2 کیلومتر ازساحل دریاچه تا دیواره دره به این دریاچه جلوه ای خاص بخشیده است به طوری که از بالا آن را به شکل نگینی آبی رنگ می درخشد.

اگر علاقه مند به دیدن این کشور زیبا هستید میتوانید در تور تاجیکستان ریسمون شرکت کنید.

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

قلعه حصار، تاجیکستان

3) قلعه حصار

یکی از قدیمی‌ترین مکان های دیدنی تاجیکستان قلعه حصار است که در دره ی حصار قرار دارد. این قلعه ی باستانی که از بناهای تاریخی آسیای مرکزی به شمار می رود متعلق به قرون 17 میلادی است و همواره گردشگران زیادی را برای بازدید به تاجیکستان کشانده است.

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

کوهستان فان، تاجیکستان

4) کوه های فان

کوهستان فان یکی از مهم ترین دلایل سفر به تاجیکستان است که در شمال غربی تاجیکستان بین دوشنبه و سمرقند قرار دارد منظره ی شگفت انگیز کوهستان و دریاچه های رنگارنگی که چون نگین زمرد و فیروزه بین آنها می درخشند باعث شده است که گردشگران زیادی برای کوهنوردی، و صخره نوردی تاجیکستان را انتخاب کنند. یکی از بهترین روش های دیدن جاذبه های گردشگری، شرکت در تورهای معتبر است.

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

کوه های پامیر، تاجیکستان

5) پامیر

کوه های پامیر و منطقه ی بدخشان که در میان این کوه ها قرار دارد و بیشتر مساحت تاجیکستان را به خود اختصاص داده اند به بام دنیا معروف اند. برای افرادی که به زندگی روستایی و طبیعت گردی علاقه مندند پامیر با طبیعت بکر خود و مناظر زیبای آن از جمله کوه های مرتفع و با شکوه و دریاچه های زلال و شفاف خود مکانی دیدنی و جذاب خواهد بود.

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

موزه ی ملی تاجیکستان

6) موزه ی ملی تاجیکستان

موزه ملی تاجیکستان که در شهر دوشنبه واقع است مقصد جذابی برای دوستداران تاریخ، باستان شناسان و هنر دوستان است. این موزه ی غنی و معماری زیبای آن بازدید کنندگان زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب می کند. علاوه بر آن کلکسیون هدایایی که از سراسر جهان به دولت تاجیکستان اهدا شده است در این موزه به چشم می خورد.

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

مسجد مولانا یعقوب چرخی، تاجیکستان

7) مسجد مولانا یعقوب چرخی

یعقوب بن عثمان بن محمود بن محمد غزنوی چرخی که در قرن ۸ و۹ هجری زندگی می کرده است از شاگردان خواجه عبدالله انصاری بود. رساله ابدالیه، رساله انسیه، تفسیر قرآن معروف به تفسیر یعقوب چرخی، شرح اسماالحسنی و نی‌نامه یا رساله نائیه ( در شرح عرفانی دیباچه مثنوی معنوی) از آثار برجای مانده از این عارف بزرگ هستند. این مسجد در تاجیکستان واقع است و نام مسجد در سر در آن به زبان فارسی نوشته شده است.

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

دریاچه ی اسکندر کول، تاجیکستان

8) دریاچه ی اسکندر کول

این دریاچه از اصلی ترین جاذبه های توریستی تاجیکستان است که قدمتی دوهزارساله دارد. طبیعت چشم نواز این دریاچه که در میان کوه ها قرار دارد و گونه های مختلف گیاهی و جانوری بسیار منحصر به فرد است.

ریسمون مجری تخصصی تور های تاجیکستان است و با شرکت در تور های این آژانس گردشگری، میتونید از این کشور زیبا لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی