سند کاهش خطرپذیری در البرز تهیه می‌شود


سند کاهش خطرپذیری در البرز تهیه می‌شود

کرج - ایرنا - سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد که برای پیشگیری از حوادث و بلایا، سند کاهش خطرپذیری در این استان تهیه می‌شود.

محمدرضا فلاح نژاد روز دوشنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان فردیس افزود: حدود هفت موضوع بحرانی مدنظر است و سند مقابله با بحران در همه مناطق البرز باید آماده و تدوین شود.

وی با بیان اینکه قانون مدیریت بحران جدید ابلاغ شده و لازم است هر نهاد و ارگانی این ابلاغیه را مطالعه کنند، گفت: باید مدیریت بحران در البرز کیفی سازی کرد ، در این راستا سند آموزشی به تمام نهادها اعلام شده و هر ارگانی موظف است به جامعه هدف خود آموزش دهد.

فلاح‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی شهرستان فردیس باید سند آفت‌شناسی را آماده کند، اظهار داشت: موضوع بحرانی دیگر همچون سیل، زلزله و آتش‌سوزی در دستور کار است.

وی گفت: وضعیت شهرک‌های صنعتی سیمین دشت و ناحیه صنعتی نور در فردیس باید با جدیت پیگیری شود چرا که بحران در شهرک‌های صنعتی موضوع حائز اهمیتی است و اگر اتفاقی رخ دهد یک خودرو آتش نشانی در محل مستقر نیست.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه باید بانک اطلاعاتی در شهرستان‌های البرز تهیه شود، ادامه داد: پلاسکویابی در سطح استان و شهرستان فردیس از دیگر اقدامات است که می‌توانیم با تجهیز کردن این مناطق آسیب‌های ناشی از بحران را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه باتغییر شرایط اقلیمی بارندگی در فصل زمستان و بهار افزایش خواهد یافت، افزود: طبق نظر کارشناسان مناطقی در استان البرز در زمان بارندگی ها آسیب پذیر هستند.

فلاح‌نژاد تصریح کرد: باتوجه به اینکه سیلاب‌ها جذب آسفالت نمی‌شوند، انتظار می‌رود شهرداری ها برای مقابله با بحران در این زمینه نیز اقدامی مانند طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی، حفرچاه‌های جاذب، هدایت آب‌های سطحی به فضاهای سبز وخاکی را داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از بحران‌هایی که ممکن است سر راه ما قرار گیرد "فرونشست" زمین درداخل شهرهاست . در این رابطه باید با همکاری شهرداران و آب‌منطقه‌ای تلاش شود تا در کمترین زمان سیلاب‌ها درداخل شهرها جذب، و برای تغذیه مصنوعی اب سفره‌های زیرزمینی اقدام کرد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد: در رابطه با وارونگی هوا و آلودگی استان، شهرداران باید در نظر داشته باشند اقداماتی همچون پایش تصویری در شناسایی خودروهای فاقدمعاینه فنی، فراگیرنمودن حمل ونقل عمومی، ممانعت از وروود کامیون‌ها به داخل شهرها، جلوگیری از سوزاندن برگ، و طبق بند۲۰ ماده ۵۵ مشاغل مزاحم شهری را به خارج از شهر منتقل کنند.

فلاح‌نژاد گفت: همچنین برای مقابله با ریزگردها باید کمربندهای سبز در سطح شهر ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا