شکارچی شبانه وحوش در خلخال دستگیر شد


شکارچی شبانه وحوش در خلخال دستگیر شد

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری یک شکارچی که اقدام به شکار شبانه وحوش منطقه می‌کرد، خبر داد.

مهدی کسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت و محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی دهستان برندق از توابع بخش خورش‌رستم خلخال با اجرای گشت و کنترل شبانه در منطقه حفاظت شده آق‌داغ موفق شدند یک نفر را هنگام شکار کبک دستگیر کنند.
وی با بیان اینکه شکار شبانه حیوانات به عنوان بدترین و بی‌رحمانه‌ترین نوع شکار در همه فصول سال حتی با داشتن پروانه شکار نیز ممنوع است، گفت: از شکارچی متخلف آلات و ادوات شکار و صید و لاشه یک قطعه کبک کشف و ضبط و متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.

وی با درخواست از مردم منطقه برای همکاری با این اداره و گزارش تخلفات شکار به ماموران حفاظت محیط زیست و یا ماموران انتظامی افزود: این کار منجر به حفظ حیات وحش مناطق حفاظت شده شهرستان و افزایش جمعیت وحوش منطقه می‌شود.

کسایی گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال تعیین کرده که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌گردد.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها