چطور همزمان کارت قرمز بگیریم و جام ببریم؟ «والورده» جواب می‌دهد


چطور همزمان کارت قرمز بگیریم و جام ببریم؟ «والورده» جواب می‌دهد

تهران- ایرنا- «دیگو سیمئونه» معتقد است «فده والورده» یک تنه جام قهرمانی سوپرجام را به دستان رئال مادرید و «زین‌الدین زیدان» رسانده است.

والورده در لحظات پایانی وقت‌های اضافی بازی در مصافی تک به تک با «آلوارو موراتا» مهاجم اتلتی که به سمت دروازه رئال حمله‌ور شده بود، بازیکن اسپانیایی را متوقف کرد و در نتیجه این خطا از زمین بازی اخراج شد و «کایرن تریپیه» ضربه آزاد به دست آمده را به دیواره دفاعی رئال کوبید و بازی در ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

«سائول نیگوئز» و «توماس پارتی» ضربات پنالتی خود را از دست دادند و «سرخیو راموس» با تبدیل به گل کردن پنالتی خود، یازدهمین سوپرجام را برای کهکشانی‌ها به ارمغان آورد.

سیمئونه در این باره گفت: آن صحنه مهم‌ترین لحظه بازی بود. زمانی که اخراج شد به او (والورده) گفتم که هر بازیکن دیگری هم به جای او بود، همین کار را انجام می‌داد.

در صورتی که والورده ۲۱ ساله کار دیگری غیر از خطا روی موراتا انجام می‌داد، شب کابوس‌واری برای وی رقم می‌خورد اما «بازی کثیف» او شب استثنایی را برای جوان اروگوئه‌ای به ارمغان آورد و «زین‌الدین زیدان» نیز دهمین جام خود را در کسوت سرمربی رئال بالای سر برد؛ عملکرد والورده جایزه بهترین بازیکن زمین را نیز برای او تثبیت کرد.

چطور همزمان کارت قرمز بگیریم و جام ببریم؟ «والورده» جواب می‌دهد

سرمربی اتلتی ادامه داد: فکر می‌کنم منطقی بود که جایزه بهترین بازیکن زمین به او اهدا شود زیرا او در آن صحنه و چالش، بازی را برای تیمش درآورد.

والورده با وجود حمایت سرمربی اتلتی، در مورد ماهیت این چالش احساس بدی داشت حتی اگر این صحنه جام را به سانتیاگو برنابئو رساند.

ستاره جوان و اروگوئه‌ای رئال در این خصوص تاکید کرد: از موراتا عذرخواهی کردم؛ کاری که کردم درست نبود اما هیچ گزینه دیگری نداشتم. از بردن جام خوشحالم اما در مورد آن صحنه احساس خوبی ندارم.

زیدان نیز در رابطه با این بازی گفت: در نهایت او کاری را کرد که باید می‌کرد؛ خطای بدی بود اما در آن لحظه باید مرتکب می‌شد و این کار را خوب انجام داد. مهم این است که او از موراتا عذرخواهی کرد زیرا آنها یکدیگر را به خوبی می‌شناسند.

سوپرجام نخستین جامی بود که زیدان از زمان بازگشت به رئال در ماه مارس سال گذشته، تصاحب کرده است. ۹ مورد از ۱۰ جام او روی نیمکت رئال در تورنمنت‌ها به دست آمده و لالیگا دهمین جام او را تشکیل می‌دهد؛ علاوه بر این، مرد فرانسوی در جریان ۲ دوره حضور در برنابئو، هرگز در هیچ فینالی بازنده نبوده است.

زیدان در پاسخ به پرسشی در خصوص راز موفقیتش گفت: نمی‌دانم؛ همه چیز به این باشگاه مربوط است. همیشه می‌خواهیم برنده باشیم، هرچند این بار کار سختی داشتیم. باید صبر داشته باشیم.

در سال‌های گذشته، نه رئال و نه اتلتیکو در سوپرجام نبودند اما نسخه اصلاح شده این تورنمنت و افزایش تعداد تیم‌ها به ۴ تیم بدین معنا بود که هر ۲ تیم به عربستان دعوت شدند؛ براساس قراردادی ۳ ساله به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو با ریاض، این تورنمنت سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز در این کشور برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»