آقای فینال‌ها +عکس


آقای فینال‌ها +عکس

سرمربی رئال مادرید در همه فینال‌هایش پیروز شده است.

به گزارش مشرق، زین الدین زیدان پس از پیروزی ۴ بر یک مقابل اتلتیکومادرید در ضربات پنالتی توانست نهمین فینال خود را به عنوان سرمربی رئال مادرید فتح کند. سرمربی فرانسوی هنوز شکست را در دیدارهای نهایی ندیده است. او سه فینال لیگ قهرمانان اروپا (۱۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸)، دو سوپرجام اروپا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۸)، دو جام جهانی باشگاه‌ها (۲۰۱۶ و ۲۰۱۷) و دو سوپرجام اسپانیا (۲۰۱۷ و ۲۰۲۰) پیروز شده است. زیدان به عنوان سرمربی دهمین عنوان قهرمانی را بالای سر برد و اکنون چهار جام با میگل مونیوس (۱۴ قهرمانی) فاصله دارد. سرمربی فرانسوی در ۶۶ درصد بازی‌ها پیروز شده است (۱۲۵ برد، ۴۰ تساوی و ۲۲ شکست در ۱۸۶ دیدار).

بیشتر بخوانید:

زیدان: رئال برای بردن فینال‌ها ساخته شده است

ژن پیروز زیدان از فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۶ شکل گرفت. سفیدپوشان در میلان پس از تساوی یک بر یک مقابل اتلتیکو مادرید توانستند در ضربات پنالتی ۵ بر ۳ پیروز شوند. دو ماه بعد با یک کامبک برابر رقیب سویا را د سوپرجام اروپا با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دادند. آن سال فوق العاده با یک بازگشت مقابل کاشمیا (پیروزی ۴ بر ۲) تکمیل شد و مادرید فاتح جام جهانی باشگاه ها شد. در کمتر از سه ماه زیدان توانست سه جام را فتح کند اما بهترین‌ها در راه بود. این تیم در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ یوونتوس را گلباران کرد و سپس با پیروزی ۲ بر یک برابر منچستریونایتد قهرمان سوپرجام اروپا شد. همچنین بارسا را شکست داد و قهرمان سوپرجام اسپانیا شد. روشی برای توقف مادرید زیدان نبود. این تیم از آگوست تا دسامبر تنها سه بار شکست خورد (یک بر صفر مغلوب رئال بتیس شد، خیرونا ۳ بر یک مادرید را شکست داد و تاتنهام با نتیجه مشابه برابر این تیم پیروز شد). زیدان جام جهانی باشگاه‌ها را هم فتح کرد و ششمین قهرمانی‌اش را جشن گرفت. با این حال هنوز مسیر موفق سرمربی فرانسوی ادامه داشت. او سومین قهرمانی پیاپی‌اش را در لیگ قهرمانان با پیروزی برابر لیورپول به ثبت رساند.

یک مسیر پر از رکورد

مادرید ۱۵ بازی پیاپی است که شکست نخورده است. آخرین باخت این تیم به دیدار برابر مایورکا می‌رسد که با یک گل مغلوب شد. مادرید زیدان پیش از این رکورد ۴۰ بازی بدون شکست را به ثبت رسانده بود. این تیم از آوریل ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ در ۳۰ بازی پیروز شد و ۱۰ تساوی به دست آورد تا بهترین رکورد تاریخ مادرید محسوب می‌شود. این موضوع برای سرمربی فرانسوی جدید نیست چون او بیشترین رکوردها را در تاریخ این باشگاه به خود اختصاص داده است. زیدان توانست سه قهرمانی پیاپی را در لیگ قهرمانان به دست آورد. همچنین کمترین شکست را در ۱۰۰ بازی نخست به ثبت رساند (هشت شکست) و در نهایت تیمش در ۶۰ بازی پیاپی گلزنی کرد.

آقای فینال‌ها +عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش