ادارات آذربایجان‌غربی با هم‌افزایی به دنبال حل مشکلات مردم باشند


ادارات آذربایجان‌غربی با هم‌افزایی به دنبال حل مشکلات مردم باشند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر پرهیز دستگاه‌های اجرایی از عملکرد جزیره‌ای گفت: مدیران بخش‌های مختلف باید با وحدت و هم‌افزایی به دنبال حل مشکلات مردم در حوزه‌های گوناگون باشند.

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان آذربایجان‌غربی با انتقاد از ادامه برخی مشکلات موجود در روستاهای استان اظهار داشت: بنیاد مسکن باید محدوده روستاها را به درستی تعیین کند تا خدمت دستگاه‌های خدمات‌رسان با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به کیفیت نامناسب نان تولیدی در آذربایجان‌غربی بیان کرد:‌ بحث سلامت، امنیت غذایی و بهداشت، شوخی بردار نیست و باید کیفیت نان تولیدی در جامعه افزایش یابد تا رضایت مردم جلب شود.

وی ادامه داد:‌ زنان نقش مهمی را در فرآیند توسعه‌ای در جامعه دارند و تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، زمینه را برای حضور بیش از پیش بانوان فراهم می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: باید وظایف عملکردی دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان مشخص شود.

شهریاری تاکید کرد:‌ بعد از مشخص شدن وظایف دستگاه‌ها باید عملکرد آنها در این حوزه بررسی و رصد شود تا شاهد اجرای کامل این سند در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع کیک‌های آلوده مورد بررسی و رصد دقیق قرار گرفته‌است، گفت: هیچ شکی در این خصوص نیست که این امر هدفی جز ضربه زدن به تولید داخلی نداشت.

علیرضا ملامحمدی زاده فرماندار ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به مساله کیک‌های آلوده اظهار داشت: در اثر این عامل ۱۱ واحد تولیدی استان ضرر دیده‌ و همچنین حدود ۳۰۰ نفر از جوانان این استان در اثر تعطیلی واحد تولیدی از کار بیکار شدند.

در ادامه این جلسه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آذربایجان غربی به تصویب رسید.

طبق این سند، ادارات آذربایجان‌غربی موظف هستنند به منظور تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها، توجه ویژه به نقش سازنده آنان و نیز بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی ایشان در فرآیند توسعه پایدار و متوازن با سازماندهی و تقویت جایگاه سازمانی امور زنان و خانواده در دستگاه، نسبت به اعمال رویکرد عدالت جنسیتی بر مبنای اصول اسلامی در سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح های خود براساس شاخص های ابلاغی ستاد ملی زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق