امام جمعه شیراز خواستار بررسی علل و معرفی مسببان سقوط هواپیمای اوکراینی شد


امام جمعه شیراز خواستار بررسی علل و معرفی مسببان سقوط هواپیمای اوکراینی شد

شیراز- ایرنا- امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در پیامی، سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین را تسلیت گفت و خواستار بررسی عوامل وقوع و معرفی مسببین به دستگاه قضایی شد.

در پیام تسلیت آیت الله لطف الله دژکام آمده است: با عرض تسلیت مجدد بروز فاجعه اسف انگیز سقوط هواپیمای اُکراینی و درگذشت جمعی از افراد بیگناه در این ضایعه مولمه و استماع خبر تحقیقات اولیه این سانحه مبنی بر بروز خطای انسانی و وقوع این مصیبت جانکاه، ضمن ابراز همدردی و تسلی خاطر بازماندگان، از مسئولین محترم امنیتی و قضایی درخواست داشته تا در اسرع وقت ممکن نسبت به بررسی علل و عوامل وقوع این سانحه انسانی اقدام و مسببین و یا مقصرین احتمالی را به مراجع ذیصلاح معرفی تا بلکه "موجب تشفّی خاطر داغ دیدگان این مصیبت ملی شود".
وی نوشت:‌از خداوند منّان غفران و رحمت الهی برای درگذشتگان این سانحه دلخراش و صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده های این عزیزان مسئلت می نمایم.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی