57 میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در باشت پرداخت شد


57 میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در باشت پرداخت شد

گچساران- ایرنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: 57 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان پرداخت شده است.

مسعود شیرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا افزود: این میزان تسهیلات برای بهسازی و تعمیر ۱۶۱ واحد مسکونی پرداخت شد.

وی بیان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی ۵۲ میلیارد ریال در زمینه طرح ویژه، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل سیل و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل حوادث روستایی و شهری بوده است.

شیرزاده اظهار داشت: چهار هزار واحد مسکونی در روستاهای شهرستان باشت وجود دارد که ۶۰ درصد از این واحدها نیازمند مقاوم سازی است.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۸۶۰ واحد مسکونی در ۱۲۰ روستای این شهرستان تاکنون بهسازی و مقاوم سازی شده است.

شیرزاده افزود: از این تعداد واحد مسکونی بهسازی شده ۵۷۰ واحد در قالب مسکن مهر بوده است.

وی عمده مشکل اساسی در شتاب بخشی مقاوم سازی واحدهای روستایی این شهرستان را پرداخت نکردن تسهیلات و معوقات بانکی از سوی برخی روستائیان عنوان کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت بر لزوم نهادینه کردن مشارکت مردم برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی و تلاش برای حل مشکل ضمانت های بانکی تاکید کرد.

وی ابراز کرد: توجه به کیفیت ساخت بناها در بحث اقتصاد مهندسی و قیمت تمام شده بنا نیز از اهمیت خاص خود برای ساکنان برخوردار است.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا است که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!