پایانه صادراتی غرب کشور در قزوین وارد فاز نهایی شد


پایانه صادراتی غرب کشور در قزوین وارد فاز نهایی شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: تکمیل و افتتاح پایانه صادرات محصولات کشاورزی شمس آذر قزوین با کمک سرمایه‌گذار و پیش‌بینی اعتبارات صندوق توسعه ملی وارد فاز نهایی شد.

مرتضی علیخانی روز دوشنبه در نشست بررسی پرونده‌های سرمایه‌گذاری استان قزوین و طرح پایانه صادراتی شمس آذر، افزود: این پایانه در شهرستان آبیک، به عنوان بزرگترین پایانه صادراتی غرب کشور در محصولات کشاورزی محسوب می‌شود که هم اکنون درحال حاضر سرمایه‌گذار بسیار خوبی برای آن جذب شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به دستور استاندار قزوین مبنی بر کمک و حمایت از این طرح، اگر تسهیلاتی در این رابطه نیاز باشد از صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم را پرداخت خواهیم کرد.

به گفته علیخانی، فاز سوم این پایانه مبنی بر احداث بارانداز و تاسیس صنایع تبدیلی در دستور کار قرار گرفته و سرمایه‌گذار آن نیز با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام آمادگی کرده است.

این مسوول سرمایه‌گذاری اضافه کرد: فاز دوم این پایانه صادراتی مبنی بر تامین انشعاب فرعی به خط آهن نیز از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفته و تا ۲ هفته آینده مراحل احداث و افتتاح آن هم آغاز می‌شود.

علیخانی با بیان اینکه این پایانه صادراتی درحال تکمیل است، اظهار داشت: تاکنون فاز نخست این پایانه مبنی بر سیلوی محصولات کشاورزی افتتاح شده و لازم است که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات این طرح ملی برطرف شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین خاطرنشان کرد: این پایانه صادراتی هم اکنون در بهترین نقطه از استان و در نزدیکی راه‌آهن قزوین - تهران قرار دارد که می‌تواند در راستای رونق صادرات محصولات کشاورزی بسیار حایز اهمیت باشد.

مهرزاد نجفیان مدیرعامل شرکت صادراتی شمس نیز در این جلسه اظهار داشت: عملیات ۱۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۶۰۰ تن میلگرد برای احداث خط آهن تامین شده و در حال آغاز عملیات خط انشعاب فرعی به راه آهن اصلی هستیم.

پیش‌بینی شده سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از طریق این پایانه به خارج از کشور صادر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس