خروج سوداگران از بازار با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه+فیلم


خروج سوداگران از بازار با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه+فیلم

نماینده مجلس: درآمد بخشی از هدف مالیات است. عمده بحث ما در مالیات، تنظیم گری است. برای تحقق سیاست‌های اقتصادی از مالیات استفاده می‌کنند. ما دنبال این‌ها نرفتیم. مراقبت یعنی همین. یعنی این که حساس نشدیم.

خروج سوداگران از بازار با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه+فیلم

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست اقتصادی بازارنیوز، در پاسخ به سوالی درباره وجود ویلا‌ها و مساکن لاکچری مسئولین و نمایندگان مجلس گفت: این موضوع را رد نمی‌کنم، ولی برخی موارد به اشتباه به ما نسبت داده می‌شود. خانم هاشمی رفسنجانی تعریف می‌کرد که یک ویلایی در لواسان بود که می‌گفتند برای خانواده هاشمی است. ایشان رفتند و از سرایدار پرسیدند و سرایدار هم تایید کرده، ایشان گفتند من هاشمی هستم اجازه بدهید وارد بشوم که سرایدار مانع شده و گفته شما خانم هاشمی نیستید. این موضوع را مطرح کرده بودند که در آنجا امتیازاتی بگیرند.

موسوی افزود: شما مسئولان را کنار بگذار. یک کارمند، یک بازاری، دو تا خانه خریده و یک گوشه‌ای انداخته است. این‌ها نگران آن دو خانه خود هستند، نگران چهل میلیون جوان کشور من نیستند. باید مطالبه گری انقدر باشد که همه بگویند آقا این موضوع را تمام کنید و چرا رسیدگی نمی‌کنید؟ این مطالبه عمومی است. البته مخالفین هم صدایشان بلند است. طبیعی هم هست.

*با مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگران از بازار خارج می‌شوند

موسوی کسب درآمد را همه هدف دریافت مالیات ندانست و افزود: درآمد بخشی از هدف مالیات است. عمده بحث ما در مالیات، تنظیم گری است. برای تحقق سیاست‌های اقتصادی از مالیات استفاده می‌کنند. ما دنبال این‌ها نرفتیم. مراقبت یعنی همین. یعنی این که حساس نشدیم.

وی افزود: نمی‌گویم بعد از تصویب این قانون فردا همه چیز گل و بلبل می‌شود. ما می‌توانیم در میان مدت، ثباتی را در فضای اقتصاد مسکن خود ایجاد کنیم که در این فضا رانت خوار و سوداگر از بازار خارج شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذار از بازار، خارج نمی‌شود، چون متقاضی وجود دارد. اما سود‌های نجومی نخواهد داشت. اتفاقا متخصصین و مهندسین واقعی مسکن در بازار خواهند ماند. دیگر عمر مسکن ما یک سوم تا یک هشتم دنیا نخواهد بود. ما می‌توانیم به صورت مهندسی شده و کاملا حرفه‌ای بازار مسکنی را داشته باشیم که متقاضی با برنامه ریزی درست بتواند به آن دست پیدا کند و خروج سرمایه هم اتفاق نمی‌افتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی