اولاپلکس تراپی چیست؟ با مزایا و مضرات آن آشنا شوید


پلکس تراپی راهی جدید در ترمیم موهای آسیب دیده شما در برابر دکلره، رنگ های متعدد، ریباندینگ، براشینگ می باشد. اگر شما نیز جزآن دسته از افراد می باشید که درطی سال علاقه زیادی به رنگ عوض کردن مو دارید باید از این معجزه مو استفاده کنید. اولاپلکس تراپی برای شما امکان برگرداندن قدرت، زیبایی ساختار، و یک دستی موهای عزیزتان را فراهم می کند. این روش فقط...

پلکس تراپی راهی جدید در ترمیم موهای آسیب دیده شما در برابر دکلره، رنگ های متعدد، ریباندینگ، براشینگ می باشد. اگر شما نیز جزآن دسته از افراد می باشید که درطی سال علاقه زیادی به رنگ عوض کردن مو دارید باید از این معجزه مو استفاده کنید.

اولاپلکس تراپی چیست؟ با مزایا و مضرات آن آشنا شوید

اولاپلکس تراپی برای شما امکان برگرداندن قدرت، زیبایی ساختار، و یک دستی موهای عزیزتان را فراهم می کند. این روش فقط برای افرادی که موهایشان را به طور متعدد رنگ می کنند نیست؛ بلکه افرادی که براقی، زیبایی و حیات موهایشان را از دست داده اند استفاده می شود. نکته قابل توجهی که وجود دارد استفاده از شماره مناسب آن و روش استفاده از آن برای موهایتان می باشد، انتخاب نوع مناسبی از اولاپکس به شما در حیات مجدد و بازیابی موهای از دست رفت تان که بر اثر عوامل محیطی ایجاد شده است، کمک فراوان می کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواعی از این شامپو و نوع استفاده وکاربرد آن آشنا شوید.

اولاپلکس تراپی چیست؟

مارک اولاپلکس توسط دین کریستال تاسیس شد. در این بخش بسیاری از متخصصان رنگ و مو در کنار یک دیگر به دنبال راهی برای از بین بردن خشکی مو و تولد دوباره آن بودند. آن ها با تولید مولکول و ساختارهایی توانستند با اتصال مجدد پیوندهای شکسته شده گوگرد دی سولفید مو به مستحکمی و قدرت مو بی افزایند. همچنین آن ها توانستند با تولید ترکیباتی ضخامت مو را افزایش دهند و نشان از سلامتی مو در درخشانی و زیبایی آن بدهند. بعد از استفاده متعدد از رنگ های شیمیایی و قرار گرفتن در معرض حرارت های پی در پی ریشه مو ضعیف و در نتیجه پیوند مو شکسته می شود، این روش راهی موثر و ممکن برای بازسازی این موها و یکپارچگی ساختاری آن می باشد.

معرفی انواعی از اولاپلکس

اولاپلکس تراپی چیست؟ با مزایا و مضرات آن آشنا شوید

میزان خشکی و آسیب دیدگی هر مو با موی دیگر متفاوت است. به طور کلی ۵ نوع اولاپلکس وجود دارد که ۲ نوع آن در آرایشگاه و ۳ نوع آن در منزل قابل استفاده می باشد.

۱- اولاپلکس N1:

اولاپلکس شماره یک غلیظ ترین و قوی ترین نوع آن می باشد. محتویات این شماره آب، دی گلیکول، دی مالوات می باشد. غلظت اصلی این ماده شیمیایی ۵۰ تا ۸۰ درصد می باشد و به همین دلیل همراه با پودر دکلره، رنگ مو، تونرها استفاده می شود. اولاپلکس N1 علاوه براینکه از آسیب و خشکی مو در برابر دکلره محافظت می کند به رطوبت رسانی و پیوند های سولفیدی مو کمک فراوان می کند. این شماره قوی ترین نوع پیوند می باشد.

۲- اولاپلکس N2:

این شاره از اولاپلکس نیز برای استفاده های حرفه ای در آرایشگاه می باشد. این شماره از اولاپلکس موهای تقویت نشده در اولاپلکس تراپی شماره یک را احیا می کند. باید در استفاده از این شماره توجه کرد که نرمی مو متعلق به وظایف اولاپلکس N2 نیست، بلکه این شماره به شلاقی و صافی موهای شما کمک می کند.

۳- اولاپلکس N3:

غلظت اولاپلکس شماره ۳ چیزی حدود ۱۲.۵ درصد است، به همین دلیل نیاز به مهارت خاص و مکان مخصوص ندارد. این مشاره از اولاپکس را در منزل و استفاده حداقل ۳ بار در هفته انجام دهید.

۴- اولاپلکس N4:

غلظت این ماده در شامپوی مربوطه ۱۰ درصد می باشد به همین دلیل به عنوان یک شامپوی بدون سولفات و غنی آمینو اسید های مغذی مو معرفی شده است. به دلایل گفته شده از این شماره نباید انتظار یک اولاپلکس حرفه ای را داشت.

اولاپلکس تراپی چیست؟ با مزایا و مضرات آن آشنا شوید

۵- اولاپلکس N5:

این نوع که به عنوان تثبیت و تقویت کننده شناخته می شود دارای مواد مغذی آمینو اسیدی و فاقد سیلیکون می باشد. مقدار آمینو پروپیل دی گلیکول دی مالوات در این شامپو با غلظت ۷ درصدی نرم کنندگی وجود دارد. در طبقه بندی اوپلاکس تراپی می توان گفت که شماره ۴ و ۵ نرم کننده وتقویت کننده خوبی برای موهای آسیب دیده و زبر می باشند.

نحوه استفاده از اولاپلکس در منزل و آرایشگاه

همانطور که گفته شد؛ اولاپلکس ها با توجه به غلظت و شماره بعضی در منزل و بعضی در آرایشگاه قابل استفاده هستند.

در ابتدا موهایتان را با شامپو قلیایی شستشو دهید، توجه کنید که در این شستشو از هیچ ماسک و نرم کننده ای برای موهایتان استفاده نکنید. موهایتان را با حوله خشک کنید و اجازه دهید مقداری رطوبت در آن باقی بماند. از اولاپلکس ۲ به موهایتان بزنید و سطح آن را ماساژ دهید. کلاه رنگ را بر روی موهایتان قرار دهید. از ۲۰ دقیقه تا بیشتر ماده را بر روی موهایتان قرار دهید. زمان قرار گیری این مواد بر روی موهایتان به جنس موی شما بستگی دارد. موهایتان را شستشو دهید و سپس ماسک قرمز تثبیت کننده بر روی آن قرار دهید. بعد از انجام این ماسک شستشویی ساده بر روی موهایتان انجام دهید. در آخرین مرحله موهایتان را با سشوار خشک کنید و با روغن آرگان و براشینگی کوتاه از نتیجه کار خود و موهای زیبایتان لذت ببرید.

کاربرد اولاپلکس تراپی

اولاپلکس تراپی چیست؟ با مزایا و مضرات آن آشنا شوید

همانطور که گفته شد اولاپلکس در زیبایی و جلوگیری از خشکی و وز شدن مو نقش موثری را ایفا می کند. حال شما را با کاربرد های متعدد این معجزه بهداشتی آشنا خواهیم کرد.

۱- استفاده از آن در صنعت رنگ کردن مو:

با کمک گرفتن از این روش می توانید بدون هیچ گونه نگرانی موهای تیره و شرابی رنگ خود را به موهای بلوند و نسکافه ای رنگ در بیاورید. با استفاده از اولاپلکس دوام رنگ مو را افزایش دهید و کسانی که با کمرنگ شدن مو با مرتبه حمام رفتن مشکل دارند، می توانند با استفاده از اولاپلکس در ترکیب پود دکلره و افزایش یک شماره اکسیدان این مشکل را رفع کنند. همچنین در هایلایت های مو و بالیاژ مو نیز برای افزایش دوام و زیبایی از اولاپلکس کمک بگیرید.

۲- استفاده از اولاپلکس در کراتینه کردن مو:

اولاپلکس محصول کراتینه کردن مو نیست ولی می توان برای جلوگیری و رفع مشکلات ناشی از کراتینه کردن مو این محصول معجزه گر قبل از انجام این عمل برای بالا بردن قدرت و تقویت مو استفاده کرد.

۳- استفاده از آن به عنوان ترمیم کننده:

آسیب رسیدن به مو با استفاده از مواد شیمیایی مختلف، حرارت دادن مو با اتو و سشوار مشکلاتی به وجود می آورد که بی شک همه خانم ها آن را تجربه کرده اند. اولاپلکس تراپی روشی موثر قوی برای تقویت و بازسازی مو های آسیب دیده و خشک و شکننده می باشد.

نکاتی مهم در استفاده از اولاپتکس

اولاپلکس تراپی چیست؟ با مزایا و مضرات آن آشنا شوید

اولاپلکس تراپی به دلیل فقدان چربی در ساختارش موجب چرب شدن مو نمی شود، بلکه این ماده در حفظ رطوبت و ترمیم و بازسازی موهای خشک و وز شده شما و همچنین پیوندهای حیاتی در موهای مرده شما نقش اساسی را ایفا می کند. اگر موهایتان به شدن آسیب دیده و خشک است، باعث مصرف هزینه های زیادی در خصوص رنگ مو، مواد دکلره می شود ، چون مو دنبال راهی برای تامین چربی خود می باشد مجبور به استفاده از این مواد شیمایی و به اصطلاحی خوردن رنگ مئ می کند. پس در این مورد از روغن های مخصوص و مفید برای چرب کردن و رطوبت رسانی به موهای خود کمک بگیرید. در استفاده اولیه از اولاپلکس توجه کنید که استفاده بیش از حد از آن موجب کاهش رنگ پذیری می شود. استفاده از پودر های دکلره مناسب موهایتان و همچنین دکلره یخ میزان آسیب به موهایتان را به کاهش چشم گیری می رساند.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش