احتمال افزایش ارزش یورو در سال 2020


احتمال افزایش ارزش یورو در سال 2020

با توجه به بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی و کاهش ریسک‌های تجاری احتمالا ارزش یورو در سال 2020 به 1.16 دلار افزایش خواهد یافت. نوشته احتمال افزایش ارزش یورو در سال 2020 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

یک موسسه ژاپنی پیش‌بینی کرد یورو امسال صعود محسوسی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تحلیلگران ارزی در موسسه “نومورا” در گزارشی نوشتند: با توجه به بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی، کاهش ریسک‌های تجاری و احتمال تداوم سیاست فعلی بانک مرکزی اروپا، احتمالا ارزش یورو در سال ۲۰۲۰ به ۱.۱۶ دلار افزایش خواهد یافت. یورو اکنون در میانه کانال ۱.۱۱ دلاری قرار دارد.

در سال ۲۰۱۹ ارز واحد اروپایی که مورد استفاده ۱۹ کشور عضو منطقه یورو است در سال گذشته حدود پنج درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده بود. یورو در ماه سپتامبر با رسیدن به کانال ۱.۰۹ دلاری به یکی از کمترین سطوح خود در برابر دلار طی سه سال اخیر رسیده بود که کاهش رشد اقتصادی آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپایی و تشدید بحران بدهی ایتالیا از جمله دلایل مهم ذکرشده برای این کاهش بوده است.

با این حال انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ یورو تا حد زیادی بتواند روند منفی سال گذشته خود را معکوس کند. تحلیلگران نومورا در گزارش خود نوشتند: نسبت به یورو در سال جدید امیدوار هستیم. این موسسه هم‌چنین به بانک مرکزی اروپا پیشنهاد کرده است که ضمن حفظ نسبی رویه پولی خود، حساسیت بیشتری نسبت به جریانات ورودی سرمایه ای از خود به خرج دهد.

تحلیلگران بانک آمریکایی “مریل لینچ” نیز در گزارش مشابهی نوشتند که انتظار می‌رود با توجه به ثبات بخشی تدریجی به سطح فعالیت های تولیدی و تجاری در منطقه یورو و کاهش مخاطرات ناشی از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش یورو در برابر دلار در سال ۲۰۱۹ تقویت شود.

روبرتو میالیچ، استراتژیست ارزی در بانک مریل لینچ گفت: انتظار داریم در سال ۲۰۲۰ شاهد ثبت رقم ۱.۱۶ دلا به ازای هر یورو باشیم. این افزایش آن قدر زیاد نخواهد بود که زنگ هشدار برای دارندگان دلار را به صدا درآورد اما مسلما خیلی بهتر از عملکرد سال ۲۰۱۹ یورو خواهد بود. در سناریو خوش‌بینانه می توان انتظار ثبت کانال ۱.۱۸ دلاری را نیز داشت.

بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند ۱۹ کشوری هستند که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق