لیورپول و ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال اروپا


لیورپول و ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال اروپا

لیورپول مقابل تاتنهام به رکورد 20 برد در 21 مسابقه فصل رسید.

لیورپول مقابل تاتنهام به رکورد 20 برد در 21 مسابقه فصل رسید.

به گزارش وبسایت نود، لیورپول توقف ناپذیر همچنان به روند بردهایش ادامه می دهد.

پیروزی 1-0 لیورپول در مسابقه شنبه شب مقابل تاتنهام، بیستمین برد فصل را برای تیم کلوپ رقم زد تا آنها نه تنها با کسب 61 امتیاز از 63 امتیاز ممکن، اختلافی فاحش با رقبای پایین تر از خود ایجاد کنند که با این امتیاز، رکورد جدیدی در تاریخ فوتبال اروپا به ثبت برسانند.

لیورپول و ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال اروپا

لیورپول تا هفته 21 لیگ برتر انگلیس، 20 برد کسب کرده است و تنها در دیدار مقابل منچستریونایتد در الدترافورد متوقف شد تا نام خود را در تاریخ ثبت کند. به این ترتیب آنها اکنون بهترین شروع تاریخ را در پنچ لیگ معتبر اروپا (البته با احتساب 3 امتیاز برای پیروزی) به ثبت رسانده اند. در نتیجه لیورپول توانست از رکورد منچسترسیتی، یوونتوس و بایرن مونیخ عبور کند. در جدول زیر می توانید بیشترین امتیازات را در میان پنج لیگ معتبر اروپا با احتساب 3 امتیاز برای هر برد ملاحظه کنید.

لیورپول و ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال اروپا

منچسترسیتی در فصل 2017-2018 که در نهایت با رکوردشکنی‌های فراوان به قهرمانی رسید، تا هفته 21، 59 امتیاز کسب کرده بود که 2 امتیاز کمتر از امتیازات فعلی لیورپول بود. یوونتوس نیز فصل قبل به این آمار رسیده بود و حالا لیورپولِ کلوپ بالاتر از این دو تیم قرار می گیرد. فصل 2013-2014 نیز بایرن مونیخ تحت هدایت پپ گواردیولا به این آمار دست یافته بود. البته او پیش تر در فصل 2010-2011 نیز با بارسلونا به رکورد 58 امتیاز رسیده بود تا در این جدول با سه تیم مختلف خودنمایی کرده باشد. بارسلونای فصل 2012-2013 نیز به چنین آماری رسیده بود، یعنی 58 امتیاز بعد از 21 بازی. پاریسن ژرمن نیز فصل 2015-2016 به 57 امتیاز رسید.

لیورپول و ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال اروپا

یورگن کلوپ سرمربی قرمزها که حالا تیمش را رکورددار می بیند در مورد رسیدن به این رکورد چنین گفت: «بعد از آنکه این موضوع با من مطرح شد، تلاش کردم به شکلی متناسب نسبت به آن واکنش نشان دهم ولی حقیقت این است که آنچنان احساس خاصی ندارم. نمی دانم مشکلم در این رابطه چیست ولی حسی نسبت به آن ندارم! البته که این رکورد به‌خودی خود بسیار خوب و منحصربه فرد است. بعد از بازی به بازیکنان تیمش گفتم می توانستیم و باید بهتر از این کار کنیم. البته در عین حال می دانم اگر چنین آمار بردی راحت بود، سایر تیمها نیز می توانستند به آسانی به آن دست پیدا کنند، اما این آمار و این رکورد استثنایی است. اما چیزی نبود که قبل و بعد از هر بازی به آن فکر کنیم.»

اما رکورد خیره کننده لیورپول در ثبت 20 برد در 21 مسابقه این فصل، ادامۀ روند خوبی است که از فصل قبل آغاز شده است. اکنون لیورپول 38 مسابقه است که در لیگ برتر شکست نخورده است که خودش به اندازۀ مسابقات کل یک فصل است. آنها در 38 مسابقه قبلی خود رکورد استثنایی 33 برد و 5 مساوی را به ثبت رسانده اند که اگر در یک فصل چنین آماری به ثبت می رسید، به امتیاز 104 می‌رسیدند که خود می توانست یک رکورد جدید در فوتبال انگلیس تلقی شود. قابل اشاره نیست که این بهترین شروع لیورپول در تاریخ لیگ برتر است. البته از نظر گلزنی لیورپول در فصل 1993-1994 نیز در تمام 21 مسابقه ابتدایی فصل خود گلزنی کرده بود.

لیورپول و ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال اروپا

جالب اینجاست که آخرین باخت لیورپول به 39 مسابقه قبل بازمی‌گردد که مقابل منچسترسیتی در ژانویه 2019 رقم خورد، یعنی یک سال از آخرین باخت لیورپول در لیگ برتر می گذرد، در همین بازه زمانی، تاتنهام که یکی از مدعیان لیگ برتر محسوب می شود، 16 باخت را تجربه کرده است و از قضا 3 باخت از همین 16 باخت مقابل لیورپول کلوپ بوده است.

بیشترین بازی بدون باخت متوالی در تاریخ لیگ برتر؛

Club Games Year
Arsenal 49 2003-2004
Chelsea 40 2004-2005
Liverpool 38* 2019-2020
لیورپول که اکنون به رکورد 38 مسابقه بدون شکست در تاریخ لیگ برتر دست یافته است، با ادامۀ روند بازی های بدون باخت تا دو مسابقه دیگر، می تواند به رکورد 40 بازی بدون باختی برسد که چلسی در سال 2005 تحت نظر مورینیو به آن رسیده بود. اما چلسی مورینیو نتوانست به رکورد آرسنالِ ونگر برسد که 49 بازی بدون باخت را پشت سر گذاشت. تیم ونگر یک فصل کامل را بدون باخت پشت سر گذاشت و قهرمان لیگ برتر شد تا اینکه در فصل 2004-2005 بالاخره در بازی مقابل یونایتد در الدترافورد 2-0 شکست خورد و رکورد بازی های بدون باخت خود را از دست داد.

لیورپول و ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال اروپا

بنابراین تیم کلوپ برای کنار گذاشتن آرسنال، و رسیدن به عدد خیره کننده 50 مسابقه بدون شکست، باید 12 بازی بدون باخت دیگر را پشت سر بگذارد. آنها در اولین جدال سخت خود در این 12 مسابقه، یکشنبه هفته آینده در آنفیلد میزبان منچستریونایتدی هستند که هر چند با روزهای اوج خود فاصله دارد ولی تنها تیمی بود که در این فصل از آنها امتیاز گرفته است.

اما نکته اعجاب برانگیز اینکه، اگر لیورپول بتواند به همین روند بدون شکست خود ادامه دهد و تا 4 آوریل بدون باخت باشد، در این روز به رکورد 49 بازی بدون باخت خواهد رسید و آنوقت می تواند به شکستن رکورد آرسنال بیندیشد، اما جالب توجه اینکه آنها در این روز در منچستر میهمان تیم گواردیولایی هستند که قطعاً روی کاغذ جدی‌ترین رقیب برای شکست دادن لیورپول است و قطعاً انگیزۀ زیادی برای پایان دادن به روند بدون باخت یاران کلوپ دارد. آیا باز هم یک تیم از شهر منچستر می تواند به رکورد بازی های بدون باخت در لیگ برتر پایان دهد؟

لیورپول و ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال اروپا

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی