نامه یک وکیل دادگستری به دادستان کل درباره انهدام هواپیما


پیرو اثبات واقعیت سقوط هواپیمای اوکراینی و پنهان کردن واقعیت، حسن کمالی جلودار، دکترای حقوق و وکیل دادگستری در نامه‌ای خطاب به دادستان کل از مواضع ایشان تقدیر به عمل آورد و نکاتی را یادآور شد. متن این نامه بدین شرح...

پیرو اثبات واقعیت سقوط هواپیمای اوکراینی و پنهان کردن واقعیت، حسن کمالی جلودار، دکترای حقوق و وکیل دادگستری در نامه‌ای خطاب به دادستان کل از مواضع ایشان تقدیر به عمل آورد و نکاتی را یادآور شد. متن این نامه بدین شرح است:
آقای دادستان کل
ضمن قدردانی از صدور دستور تعقیب عوامل انسانی بروز فاجعه انهدام هواپیمای اوکراینی چنان که اطلاع دارید، بعضی از مراجع و مقامات رسمی با تاکید بر منتفی بودن امکان اصابت موشک به هواپیمای مذکور، اذهان عمومی را به امور غیرواقعی نظیر نقص فنی و توطئه استکبار جهانی منحرف و مشوش کرده اند. روشن است اینان در فرض علم به خلاف واقع بودن اظهارات‌شان به لحاظ کیفری مسئول و مستحق مجازات قانونی هستند. بنابراین شایسته است ترتیبی اتخاذ گردد طی یک دادرسی عادلانه و شفاف، علاوه بر دست اندرکاران فاجعه، مشوش کنندگان اذهان عمومی نیز به استناد ماده 698 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) که مقرر می دارد:
"هرکس به قصد اضرار یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی را اظهار نماید... اعم از این که از طریق مذبور به نحوی از انحا به ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس تا دو ماه و یا شلاق تا 74 ضربه محکوم شود."
تحت تعقیب کیفری قرار گیرند، به علاوه از آنجاییکه جنابعالی مطابق ماده 290 قانون آیین دادرسی کیفری مکلف هستید دعوی لازم برای مطالبه خسارات وارده به حقوق عمومی را اقامه کنید، حتی اگر سوء نیت این مقامات هم محرز نباشد، بی گمان در اثر رفتارشان حیثیت بین المللی کشور و اعتماد عمومی خدشه دار شده، از این جهت ضرورت دارد خسارت وارده به جامعه را با توجه به قواعد حاکم بر مسئولیت مدنی از ایشان مطالبه و افکار عمومی را از جریان رسیدگی و نتیجه آن آگاه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی