انتقاد وزارت خارجه چین از دخالت آمریکا در امور هنگ کنگ


انتقاد وزارت خارجه چین از دخالت آمریکا در امور هنگ کنگ

پکن- ایرنا- سخنگوی دفتر کمیسیون وزارت خارجه چین در هنگ کنگ ضمن انتقاد از آمریکا، اعتراض و مخالفت شدید خود را نسبت به انتشار گزارش سالانه کنگره آمریکا به خاطر وارونه نشان دادن حقایق و دخالت گستاخانه در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین اعلام کرد.

به گزارش ایرنا وانگ لیانگ روز یکشنبه این گزارش را واهی، بی معنی، تهدیدآمیز، نابخردانه و متعصبانه عنوان کرد و گفت: پس از بازگشت هنگ کنگ به چین، راهکارهایی چون "یک کشور دو نظام"، "مدیریت هنگ کنگ توسط هنگ کنگی ها" و "بهترین شکل خودمختاری" در پیش گرفته شده و در این مدت شهروندان هنگ کنگ از تمام حقوق خود برخوردار بوده‌اند و آزادی‌های آنان بر اساس قانون به طور کامل تضمین شده است که جهان نیز این موضوع را تایید می‌کند.

او گفت: پلیس هنگ کنگ همواره بر اساس قانون وظایف خود را انجام داده و برای حفظ ثبات و احیای نظم هنگ کنگ تمام تلاش خود را به کار بسته که شایسته تقدیر و تحسین است.

این مقام هنگ کنگی افزود: هدف آمریکا از انتشار این گزارش انکار مداخله "دست‌های سیاه" خود در امور هنگ کنگ است اما واقعیت را نمی‌توان انکار کرد سیاست‌بازان آمریکایی ضد چین در طول ناآرامی های بیش از ۷ ماه گذشته، نقشی زشت و ننگین را ایفا کرده اند.

وانگ تصریح کرد اظهار نظرهای اشتباه و دروغین این گزارش شاهد دیگری بر مداخله آمریکا در امور هنگ کنگ است.

این سخنگو همچنین با تاکید بر آنکه هنگ کنگ یکی از مناطق اداری ویژه چین است گفت: امور هنگ کنگ به طور کامل بخشی از امور داخلی چین است و این منطقه نیاز به مداخله هیچ نیروی بیگانه‌ای در امور خود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق