حق بیمه مشترکان گاز و برق چقدر است؟


حق بیمه مشترکان گاز و برق چقدر است؟

عصر اعتبار- بر اساس لایحه بودجه سال 99، ‌پیش بینی شده هر مشترک خانگی گاز ماهانه 200 تومان و هر مشترک خانگی برق 100 تومان به عنوان حق بیمه خسارات مالی و جانی بر روی قبوض پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، براساس قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو بوسیله شرکتهای تابعه ذی‌ربط اجازه داده شده تا مبلغی را که طبق قوانین بودجه هر سال در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می شود، گرفته و برای بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق بوسیله شرکت‌های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.

بنابراین در لایحه بودجه سال 99، دولت پیشنهاد کرده تا از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ 200 تومان و مشترکان برق مبلغ 100 تومان دریافت شود.

همچنین در این لایحه پیشنهاد شده تا از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ یک هزار تومان دریافت شده و به حساب درآمد عمومی برای بیمه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی و مصرف کنندگان برق واریز شود.

بر اساس قانون این مبلغ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و مشمول مالیات به نرخ صفر است.

بعد از تصویب، آیین‌نامه اجرایی نحوه برگزاری مناقصه، تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر و پرداخت خسارت به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی باید به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری