استاندار ایلام: جهت‌گیری طرح‌های پژوهشی بر اساس نیازهای استان باشد


استاندار ایلام: جهت‌گیری طرح‌های پژوهشی بر اساس نیازهای استان باشد

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام بر تعیین اولویت‌های پژوهشی در استان تاکید کرد و گفت: جهت‌گیری کارهای پژوهشی باید به گونه‌ای باشد که بر اساس نیازهای استان بوده و منجر به تغییرات اساسی و حل برخی مشکلات و گره‌های جدی در حوزه‌های مهم شود. ‎

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ایلام با تاکید بر اثربخشی پژوهش‌ها در رفع مسائل و مشکلات پیش آمده در حوزه های مختلف استان اظهار داشت: برای هدف‌گذاری انجام طرح‌های پژوهشی بایستی یک ساز و کار مشخص و دقیق تعریف شود، شناخت مساله، ضرورت و اهمیت موضوع در نگاه اول در انتخاب طرح‌ها رعایت و در نظر گرفته شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان خواست: با کنشگری به شکل پویا با موانع پیش روی دستگاه و سازمان خود مواجه شوند، طرح‌ها باید در یک کارگروه تخصصی بررسی و به افرادی متخصص واگذار شود که در رابطه با موضوع مورد هدف اهلیت داشته باشد.

استاندار ایلام یادآور شد: از طرفی طرح‌های ارائه شده بایستی پیوست فنی، مالی، اقتصادی، زیست محیطی و ‌... داشته باشد، کارشناسان این حوزه نیز باید به این سوال پاسخ دهند که با انجام این طرح چه راهکار و ایده‌ای را دنبال می‌کنند و آن موضوع در حال حاضر چقدر ضرورت دارد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: عنوان پژوهش علاوه بر جدیت در ارائه، تا مرحله نتیجه‌گیری باید به ریز و تخصصی دنبال شود و ایده ارائه شده در زندگی، میدان کار، طبیعت و مصادیق کار اثرگذار باشد و مجریان بتوانند از این پژوهش در جهت کار و برنامه‌های مدیریتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خروجی انجام طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی باید برای مردم و جامعه مفید و سودمند باشد، گفت: باید توجه کرد ضرورت‌ها و اولویت‌های استان چه گزینه‌هایی بوده و آیا در این خصوص پژوهش‌های قبلی انجام شده است، در واقع بجای تکرار مکررات، پژوهش بایست بدیع و جدید باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: پیشنهاد مشخص و بر اساس ضرورت و اهمیت کار منابع مالی را تعیین کنید و در اینجا تعداد طرح‌ها مهم نیست بلکه بر طبق اولویت‌ها و کیفیت و اثربخشی که اجرای طرح می‌تواند، در برداشته باشد باید برنامه‌ریزی کرد.

سلیمانی دشتکی افزود: در هدف‌گذاری طرح‌ها به جای کمیت باید کیفیت را بالا ببریم، بیشتر بر ضرورت‌ها در انجام طرح توجه کنیم، نتیجه پژوهش‌ها اگر اثربخش بود بایستی در سطح جامعه نشر داده شود و افکار عمومی یا قشر هدف را در جریان نتایج این طرح‌ها قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...