برگزاری دومین دوره مسابقه «مد مفهومی» در اصفهان


برگزاری دومین دوره مسابقه «مد مفهومی» در اصفهان

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر از برگزاری دومین دوره مسابقه مد مفهومی در اسفندماه در اصفهان خبر داد.

سید آرش امامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هفته گذشته برای نخستین بار در ایران، مسابقه زنده طراحی لباس بانوان با محوریت "سبک زندگی اسلامی" در چهار بخش آزادگی، قیام، انتظار و رهائی به منظور ارتقا سطح دانش و مهارت شرکت کنندگان و دوخت آثار برگزیده برگزار شد.

وی افزود: مسابقه دوم با مفهوم "بهار" در سه بخش نوروز، تحول و رویش در اسفندماه برگزار می شود.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر در تعریف مد مفهومی گفت: مد مفهومی (conceptual mod)، به این معنی است که چگونه بر اساس منابع و مفاهیم فرهنگی و حتی اسطوره ها، فلسفه ها، مکاتب فکری و مبانی نظری این سرزمین در طول چندین هزار سال تمدن، به وسیله مسابقات و گروه‌های پژوهشی و... بتوانیم سمبل ها و نشانه هایی برای لباس فرد ایرانی قرن ٢١ استخراج و در صنعت پوشاک استفاده کنیم.

امامی تصریح کرد: در این دوره مسابقه شرکت کنندگان از رده های سنی مختلف به دور از نگاه جنسیتی شرکت کردند و بارش افکار و خلاقیت افراد مدنظر بود. ایده ها در حوزه مفاهیم انتخاب شده با خلاقیت ذهنی افراد استخراج و لباس اجتماع بانوان طراحی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ایران به این موضوع کمتر پرداخته شده است، تصریح کرد: در این خصوص بیشتر به صورت سیتماتیک نگاه شده و آکادمیک نبوده است. خوشبختانه در این برنامه پیوند خوبی میان طراحان و بازار برقرار شد و چند ایده مطرح شده توسط صنعت خریداری شد.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر همچنین با بیان اینکه ۴۶ درصد برندگان ایده شو در دنیا غیر مرتبطین آن رشته هستند، گفت: محدودیتی در خصوص رشته، جنسیت و سن برای شرکت کنندگان در این مسابقه وجود ندارد و تنها خلاقیت و بارش فکری افراد مد نظر است.

امامی با بیان اینکه لباس ایرانی در حال حاضر هیچ نشانه و علامت و حتی آرم و لوگوی خاصی از ملیت ما در خود ندارد و به عبارتی نشان ملی نداریم، خاطرنشان کرد: برای رشد و تعالی صنعت پوشاک در کشور، به غیر از سخت افزار که همان چرخ یا ماشین دوخت و پارچه و مواد لازم است، به محتوا نیز نیاز داریم، از این رو راه تعالی صنعت پوشاک کشور، برگزاری مسابقات مفهومی و گروه های پژوهشی جهت تولید محتواست.

نخستین دوره مسابقه مد مفهومی توسط مرکز آموزش علمی کاریردی ایران سپهر با همکاری سازمان فنی حرفه ای و دانشگاه آزاد و اتحادیه ها و انجمن های مربوطه (پوشاک، نساجی، تریکو و خرازی، پارچه فروشان و کارگاه های نساجی) در سطح استانی و در یک روز همراه با آموزش های مقدماتی جامعه شناسی و مفهوم شناسی برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا