تعرفه‌های پیشنهادی خدمات روان‌شناسی


تعرفه‌های پیشنهادی خدمات روان‌شناسی

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره‌ای کشور گفت: طبق “قانون برنامه ششم توسعه” مردم باید با بیمه‌های پایه از خدمات روانشناسان و مشاوران استفاده کنند که امیدواریم با پیگیری‌ها این موضوع عملی شود. به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، دکترمحمد حاتمی اظهار کرد: در حال حاضر روانشناسان در 6000 دفتر روانشناسی و بیش از یکهزار مرکز خدمات روانشناسی و...

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره‌ای کشور گفت: طبق “قانون برنامه ششم توسعه” مردم باید با بیمه‌های پایه از خدمات روانشناسان و مشاوران استفاده کنند که امیدواریم با پیگیری‌ها این موضوع عملی شود.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، دکترمحمد حاتمی اظهار کرد: در حال حاضر روانشناسان در ۶۰۰۰ دفتر روانشناسی و بیش از یکهزار مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره در کشور فعالند و علاوه بر این در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های وزارت بهداشت نیز مشغول کار هستند.

وی افزود: بحث خدمات روانشناسی مشاوره در کتاب ارزش نسبی سلامت وزارت بهداشت و درمان نیامده اما طبق “قانون برنامه ششم توسعه” مردم باید با بیمه‌های پایه از خدمات روانشناسان و مشاوران استفاده کنند که امیدواریم با پیگیری‌ها در این زمینه عملی شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره‌ای کشور تصریح کرد: این سازمان طبق “قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی مشاوره” باید تعرفه‌های روانشناسان و مشاوران را تعیین کند و به هیئت دولت پیشنهاد دهد تا با تصویب هیئت دولت اجرایی شود.

دکترحاتمی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد،‌ ادامه داد: ما در اولین گام، تعرفه‌های روانشناسان و مشاوران را به هیئت دولت پیشنهاد دادیم، به این شکل که برای کارشناسان ارشد ۹۰ هزار تومان و برای دکتری ۱۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و البته این برای ۴۵ دقیقه است و درصورت طول کشیدن مشاوره به یک ساعت، نهایتاً باید ۱۶۰ هزار تومان آن هم برای دکتری گرفته شود.

وی با بیان اینکه دریافت بیش از این مبالغ از مردم تخلف محسوب می‌شود، گفت: مردم موارد تخلف را به شماره ۶۶۹۰۳۵۴۴ گزارش کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره‌ای کشور با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق حرفه‌ای در این زمینه، تصریح کرد: بسیاری از افراد بدون پروانه اقدام به ویزیت و راه‌اندازی دفتر می‌کنند که خلاف قانون است، لذا توصیه می‌شود شهروندان پروانه سازمان نظام روانشناسی آنها را چک کنند.

در ادامه حنانه حاجی محمودی- مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تعرفه‌های پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر بر اساس مصوبات سالانه دولت ابلاغ می‌شود، گفت: طبق تعرفه‌های اعلامی سازمان، برای پزشکان متخصص و خدمات تخصصی روانپزشکی ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برای فوق تخصص‌های روانپزشکی نیز ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با تذکر این نکته که بیمه شدگان باید تفاوت این تعرفه با تعرفه‌های خصوصی را از جیب بپردازند، افزود: سازمان‌های بیمه‌گر، هیچ پرداختی به کارشناسان پروانه‌دار و کارشناسان ارشد پروانه‌دار ندارند و این افراد از طریق همکاری در داخل بیمارستان‌ها یا کلینک‌های ویژه ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تأکید کرد: تعرفه‌ها باید از طریق دبیرخانه شورای عالی بیمه برای دولت ارسال شود که تعرفه‌های بخش خصوصی پزشکان نیز همین مسیر را طی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو