برگزاری نشست ارزیابی پژوهش‌های مکتوب در حوزه مقاومت


برگزاری نشست ارزیابی پژوهش‌های مکتوب در حوزه مقاومت

نشست ارزیابی پژوهش‌های مکتوب در حوزه جبهه مقاومت به مناسبت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

برگزاری نشست ارزیابی پژوهش‌های مکتوب در حوزه مقاومتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این نشست که با حضور سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل و قادر آشنا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در سرای اهل قلم برگزار شد ابعاد جدید مقاومت، شکل‌گیری و دستاورد‌های بررسی شد.
در ابتدای این نشست سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به دو وجهی بودن شخصیت شهید سلیمانی گفت: با توجه به شرایط کاری که شهید سلیمانی داشت، بسیاری از ابعاد نرم شخصیت ایشان قابل‌شناسایی نبود، این که در کوتاه‌ترین زمان «به وقت شام» ساخته می‌شود و یا بخشی از فیلم «پایتخت» به مسئله تروریسم می‌پردازد، بعضی از نویسندگان رمان به سوریه دعوت می‌شوند و بسیاری از نوشته‌ها و یادداشت‌های افرادی که آنجا بودند در قالب شعر و کتاب با توصیه و دستور وی جمع‌آوری و به‌عنوان اسناد مقاومت و مقابله با تروریسم گذاشته می‌شود.
کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: امروز نظریه مقاومت به عنوان فرهنگ، تعریف‌های مختلف دارد و توانسته است بسیاری از خواسته‌های نظام سلطه را متوقف و به شکست وادار کند و چشم‎انداز آینده مقاومت کاملاً روشن است.
در ادامه این نشست، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به بررسی چیستی و چگونگی شکل‌گیری محور مقاومت و اینکه ملت ما کی و کجا وارد جنگ داعش و سوریه شدند، پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) مطرح شد سه کلیدواژه داشت، اولین کلیدواژه این بود که مردم ایران می‎خواهند استقلال داشته باشند، دوم این‌که این استقلال مبتنی بر مبانی شیعی و ولایت‌فقیه شکل بگیرد و سوم این که این تئوری و استقلال می‎خواهد به پیرامون خود و مردم مظلوم جهان نیز کمک کند.
قادر آشنا افزود: علت شکل‌گیری داعش، غربی‌ها بودند. در سال ۲۰۰۴ زندان‌های بغداد از نیرو‌های معارض پر می‎شود و آزادانه شروع به ترویج فرهنگ سلفی گری می‎کنند و نقطه مقابل آن تفکر سیاسی شیعه بود. در سال ۲۰۰۵ همه آزاد می‎شوند و به قتل‌عام شیعیان می‎پردازند؛ اما سردار سلیمانی با نیروی اندک و توکل بر خدا کاری کرد کارستان که تاریخ هرچه از آن بنویسد کم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا