ادارات لرستان اقدامات حوزه پدافند غیرعامل را جدی بگیرند


ادارات لرستان اقدامات حوزه پدافند غیرعامل را جدی بگیرند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ادارات لرستان اقدامات حوزه پدافند غیرعامل را باید جدی بگیرند درغیر اینصورت با مدیران برخورد می شود.

محمود ثمینی روز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: در بخش پدافند غیرعامل اگر طرح و اولویت دستگاه های اجرایی پیوست پدافند را ندارند و در این راستا مدیران هیچگونه اقدامی انجام نداده اند باید جوابگو باشند.

وی ادامه داد: با تعریف و حرف زدن پدافند غیرعامل بوجود نمی‌آید و باید اقدامات را عملی کنیم تا در زمان بحران مشکلی بوجود نیاید.

وی بیان کرد: دیگر کشورها اگر خود را مستلزم مقابله با آفات هجومی نموده اند طبق برنامه علمی پیش رفته و برای این مهم هزینه کرده و توانسته اند نیروی انسانی را مصون سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه تهاجم ها در شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد اضافه کرد: باید موضوعات شناسایی و به آن توجه شوند، دشمنان تلاش می‌کنند رقبای خود بویژه جمهوری اسلامی ایران را در انزوا قرار داده و هر اقدامی را انجام می‌دهند.

ثمینی گفت: باید داخل را مصون نگه داریم چراکه اقدامات خرابکارانه ممکن است تمام اطلاعات را محو کنند، همچنین دستگاه های اجرایی و امنیتی باید فعالیت‌های خود را اولویت بندی کنند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید اعتبارات خود را اولویت بندی کرده و به بحث پدافند توجه کنند چراکه در صورت شناسایی خسارات کاهش می‌یابد، شاید بیش از ۸۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه‌های اجرایی از طریق اوراق ۲ساله می‌باشد اما سازمان برنامه باید با توجه شرایط هر دستگاه نهایت همکاری را داشته باشد.

وی اظهار کرد: اکنون شرایط کشور نرمال است ،مدیران در حوزه پدافند غیرعامل باید برنامه ریزی داشته باشند و از دلایلی که نمی‌توانیم اولویت بندی کنیم به دلیل عدم برنامه ریزی دقیق است.

وی همکاری بین دستگاهی را از دیگر اولویت های مورد نیاز در حوزه پدافند غیرعامل برای کاهش خسارات برشمرد.

وی همچنین یادآور شد: سردار شهید قاسم سلیمانی با ظلم و ستم مبارزه کرد، ایادی استکبار را هم عقب راند و سرکوب کرد و باعث سربلندی ایران اسلامی در جهان شد اگر آمریکا جواب حملات سپاه را نمی‌تواند دهد به دلیل اقتدار ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن