باید با فعالین غیر رسمی در حوزه ارز مبارزه شود/ درخواست صرافان از رئیس بانک مرکزی+ فیلم


باید با فعالین غیر رسمی در حوزه ارز مبارزه شود/ درخواست صرافان از رئیس بانک مرکزی+ فیلم

سلطانی زاده رئیس کانون صرافان در مراسم هشتمین سالگرد تاسیس کانون، ضمن ارائه گلایه های صرافان سراسر کشور، بر لزوم پیگیری و تعامل با مسئولین امر تاکید کرد و گفت: «با درایت مسئولان، به جهت روان سازی فعالیت صرافان این مشکلات حل خواهد شد.»

سلطانی زاده ضمن اشاره به مشکلات صرافان که در اقصی نقاط کشور مشغول اند، گفت: در هفته های گذشته به جهت همایشی که ما پیش رو داشتیم، فراخوانی را خدمت صرافان سراسر کشور فرستادیم تا مشکلات و گلایه های خود را به ما انتقال بدهند که گلایه ها را با مسئولین امر در میان بگذاریم و در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکلات رفع شوند.

لزوم مبارزه با فعالین غیر رسمی در حوزه ارز

وی ادامه داد: به علت مشکلات ناشی از تحریم ها، این تعامل ها در کاهش فشار بر صراف ها موثر خواهد بود و می تواند کارها را روان سازی کند. بخشی از این مشکلات که به دست ما رسیده است خدمت بزرگواران اعلام می کنم. بحث مالیات بر ارزش افزوده و فعالین غیر رسمی در حوزه ارز است که همتی همگانی را برای مبارزه با آن ها می طلبد. محدود بودن سقف فروش در صرافی ها نیز از جمله این مشکلات است که البته ما آن را درک می کنیم چون شرایط بسیار خاص است ولی ما وظیفه داریم این مشکلات را به عزیزان بانک مرکزی انتقال دهیم.

مشکلات اعتبار سنجی فروشندگان ارز

سلطانی زاده افزود: بحثی که درباره آن با مسئولین عزیز، بسیار صحبت شد، بحث کتاژهای صادراتی است که دوستانی در بخش صادرات بانک مرکزی قول پیگیری و کارشناسی داده اند. در خصوص سامانه نیما یک بحثی هست به نام «اعتبار سنجی فروشندگان ارز» که دغدغه های زیادی را برای همکاران ما به بار آورده است و می بایست راهکاری را برای این مسئله تهیه کرد. ما نامه هایی را از صرافی های مرزی نیز دریافت نمودیم که آنها را به عزیزان حاضر در بانک مرکزی منعکس کردیم. مواردی به دست ما رسیده است که ناشی از مشکل تبادلات ارزی است و به واسطه تغییر قوانین، در حال حاضر این تبادلات صورت نمی گیرد که با درایت مسئولان، به جهت روان سازی فعالیت صرافان این مشکل حل خواهد شد.

معرفی اپلیکیشن کانون صرافان ایرانیان

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به اپلکیشین «کانون صرافان ایرانیان» گفت: همچنین در هشتمین سالگرد تاسیس کانون صرافان، بخش فناوری اطلاعات کانون صرافان، اپلیکیشنی را تهیه کرده است که همزمان با حضور دکتر همتی، این اپلیکیشن رونمایی خواهد شد. در خصوص این اپلیکیشن باید گفت که این محصول، ویژگی های خاصی دارد و متناسب با نیاز بازار و مردم، قابل ارتقاء خواهد بود.

نگران مسئله افزایش سرمایه هستیم

وی افزود: ما هر زمان هر مشکلی را به صورت کارشناسی برای دکتر همتی ارائه کردیم، ایشان توجهی ویژه داشته اند و در سریع ترین زمان ممکن آن را رفع کردند و این جای تقدیر دارد. یکی از دغدغه هایی که به ما از سوی همکاران رسیده است، نگرانی درباره افزایش سرمایه است. چون برخی از همکاران ما در مناطقی مشغول به کار هستند که در خصوص این مسئله نگران می شوند. این نگرانی وجود دارد که اگر این افراد را از دست بدهیم، عده ای بدون مجوز رسمی جای آنها را بگیرند.

امکان فعالیت در بازارهای فصلی را به ما بدهید

سلطانی زاده در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: از بانک مرکزی تقاضا داریم برای عده ای که سرمایه کمی دارند، امکان فعالیت در بازارهای فصلی در شهرهایی که حضور صراف مجاز، به صرفه نیست را فراهم کند. بازار ارز بازار بسیار متنوعی است و ما نمی توانیم درباره همه مشکلات را ارائه دهیم. ولی همکاران ما نگران ارائه مشکلات و گلایه ها نباشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن