ساخت محصولات ‌جدید در صنعت هسته‌ای ‌ایران


ساخت محصولات ‌جدید در صنعت هسته‌ای ‌ایران

پول نیوز - دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از نمایش جدیدترین نسل سانتریفیوژ با سو 50 که توسط متخصصان ایران با متریال ایرانی طراحی کردند در تهران به گذاشته و رونمایی می‌شود.

ساخت محصولات ‌جدید در صنعت هسته‌ای ‌ایران
به گزارش پول نیوز، علی‌اصغر زارعان صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران در نمایشگاه بین‌المللی بوشهر اهداف مهم راه‌اندازی این نمایشگاه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران در بوشهر ارتباط سازمان صنعت هسته‌ای با سایر مراکز علمی، تحقیقاتی، پژوهشی است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، آشنایی مردم با صنعت هسته‌ای را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: آشنایی مردم از اقدامات فعالان صنعت هسته‌ای که به صورت گمنام و خالصانه برای اقتدار کشور انجام داده‌‌اند و ادامه این فرایند از دیگر اهداف راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران است.

زارعان، دستاورهای هسته‌ای ایران را نتیجه تلاش، مقاومت و ایستادگی دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد که این صنعت در جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد چرا که این مهم یک قوت و یک ضرورت برای کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر آشنایی مردم به ویژه جوانان از فعالیت صنعت هسته‌‌ای ایران افزود: آشنایی جوانان با صنعت هسته‌‌ای امری مهم و ضروری است که در انتخاب شغل جوانان در این عرصه بسیار تاثیرگذار است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با بیان اینکه از سه سال گذشته تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه صنایع هسته‌ای داشته‌ایم خاطر نشان کرد: 20 فرودین سال 1396 در کشور از 43 دستاورد به صورت ممیزی شده و 20 فروردین سال گذشته نیز 84 دستاورد و 20 فروردین امسال 114 دستاورد ممیزی شده رونمایی شده است.

زارعان تاکید کرد: 20 فروردین سال آینده نیز دستاوردهای مهمی از نظر کمی و کیفی محصولات خاص و اقتدارآفرین دیگری در صنعت هسته‌ای ارائه می‌شود.

وی از رونمایی جدیدترین نسل سانتریفیوژ طراحی شده با سو 50 خبر داد و بیان کرد: 20 فروردین سال آینده جدیدترین نسل سانتریفیوژ با سو 50 که توسط متخصصان ایران با متریال ایرانی طراحی کردند و ساختند در تهران به نمایش گذاشته و رونمایی می‌شود.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، خاطرنشان کرد: در این مراسم از شانزدهمین نسل از نسل‌های سانتریفیوژ رونمایی می‌شود.

زارعان بیان کرد: قبل از برجام 5 سانتریفیوژ وجود داشت و اکنون 15 نسل و در 20 فرودین سال آینده از آخرین سانتریفیوژ بومی شده با سو 50 رونمایی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز