آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر در استان اردبیل


آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - همزمان با برنامه جهانی سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی، سرشماری این پرندگان در استان اردبیل نیز انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل روز شنبه گفت: این سرشماری با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی همزمان با برنامه جهانی و کشوری سرشماری اجرا می‌شود.

سعید شهند با اشاره به اینکه این سرشماری در بیش از ۱۵ سایت سرشماری پرندگان انجام خواهد شد، افزود: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها از امروز تا ۲۵ دی‌ماه در تالاب‌ها، آبگیرها و زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر، سرشماری را اجرا خواهند کرد.

شهند اظهارداشت: در این ایام که مناطق شمالی کره زمین یخبندان است، پرندگان منطقه سیبری در روسیه مقصد خود را مناطق گرمسیر استان بویژه تالاب‌های پارس‌آباد قرار می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل باتاکید بر اینکه هرگونه شکار و صید پرندگان مذکور ممنوع بوده و ماموران حفاظت محیط زیست به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد، از دوستداران حیات وحش خواست هرگونه تخلف را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
هر سال هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله پلیکان، زنگوله بال، خروس کولی، قوی گنگ، قوی فریادکش، غاز خاکستری، عروس غاز،انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری برای زمستان گذرانی به استان اردبیل مهاجرت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری