بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت


بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت سلطان قابوس پادشاه عمان در 10 ژاونیه 2020 درگذشت در ادامه بیوگرافی و علت فوت و خانواده و همسر و زندگینامه کامل وی و جانشین او به علت نداشتن فرزند را در مجله حرف تازه بخوانید بیوگرافی سلطان قابوس قابوس بن سعید بن […] نوشته بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت...

بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت

سلطان قابوس پادشاه عمان در ۱۰ ژاونیه ۲۰۲۰ درگذشت در ادامه بیوگرافی و علت فوت و خانواده و همسر و زندگینامه کامل وی و جانشین او به علت نداشتن فرزند را در مجله حرف تازه بخوانید

بیوگرافی سلطان قابوس

قابوس بن سعید بن تیمور البوسعیدی در ۱۸ نوامبر ۱۹۴۰ در صلاله به دنیا آمده و درگذشته‌ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ است که ) سلطان عمان بود.

بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت

شجره نامه و خانواده

وی چهاردهمین فرد در زنجیره مستقیم سلاطین خاندان آل بوسعید بود. لقب رسمی او در عربی جلالة السلطان المعظم قابوس بن سعید آل سعید (به معنی: اعلیحضرت سلطان بزرگ قابوس فرزند سعید از خاندان سعید) بود. وی بیشترین طول دوران پادشاهی را در بین دیگر حاکمان کشورهای عربی داشت. وی در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ درگذشت.

درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان

خبرگزاری رسمی عمان بامداد شنبه از درگذشت «قابوس بن سعید» پادشاه این کشور و سه روز عزای عمومی در همین رابطه خبر داد.

بر اساس این گزارش، دیوان پادشاهی عمان بامداد شنبه اعلام کرد که سلطان بن سعید پادشاه این کشور در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

طبق اعلام دیوان پادشاهی عمان، در پی درگذشت سلطان قابوس سه روز عزای عمومی اعلام شده و پرچم‌ها به مدت ۴۰ روز به حالت نیمه برافراشته درخواهد آمد.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، پادشاه عمان بعد از وخامت وضعیت جسمی، به طور مخفیانه نام جانشین خود را در نامه‌ای مهر و موم شده به شورای خاندان سلطنتی فرستاده است.

عکس سلطان قابوس پادشاه عمان

بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت

جانشین سلطان قابوس پادشاه عمان کیست؟

روند تعیین جانشین شامل باز کردن نامه‌های مهر و موم شده در دیوان پادشاهی در مسقط می‌شود که می‌تواند جانشین پادشاه عمان ، که نزدیک به ۵۰ سال بر این کشور حکومت کرد را تعیین کند. این در صورتی خواهد بود که دیوان پادشاهی نتواند در خصوص تعیین جانشین به اتفاق نظر دست یابد.

همسر سلطان قابوس

وی هیچ فرزند یا برادری نداشت که جانشین او شود. او هم‌اکنون سه پسر عمو به نام‌های اسعد، شهاب و هیثم بن طارق آل سعید دارد که از شانس بیشتری برای جانشینی برخوردارند.

اما در ویکی پدیا همسر سابقش را نوال بنت طارق (ا. ۱۹۷۶–۱۹۷۹) اعام کردند

عکس جوانی سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان

بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت

بیماری و مراحل درمان

روزنامه گاردین گزارش داد وی یکی از سیاستمداران برجسته در خاورمیانه طی ۴ دهه گذشته به شمار می‌رود. وی یک هفته قبل از سفر درمانی خود بعلت سرطان روده بزرگ از بلژیک بازگشته است.

پادشاه عمان از چهار سال قبل به بیماری سرطان مبتلا شده است. قرار بود سلطان قابوس تا پایان ژانویه در بلژیک بماند اما سفر خود را زودتر به پایان رساند.

این روزنامه نوشت که قابوس یبن سعید فرزندی ندارد و جانشین خود را به صورت علنی مشخص نمی‌کند بلکه در نامه‌ای مهر و موم شده، نام جانشین را در اختیار شورای پادشاهی قرار می‌دهد.

بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت

پیشنیه سلاطین آل بوسعید

خاندان سلطنتی آل بوسعید در سال ۱۷۴۱ میلادی توسط امام احمد بن سعید بنانهاده‌شد. امام احمد بن سعید در میان عمانی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که وی پس از یک سلسله جنگ‌های طولانی، با غلبه بر شورشیان توانست در کل کشور عمان امنیت و نظم برقرار نماید.

زندگینامه شخصی و تحصیلات

وی مراحل اولیه تعلیم و دوران کودکی را در زادگاهش شهر صلاله پشت سرگذاشت و سپس در سن ۱۶ سالگی به دستور پدرش سلطان سعید بن تیمور به انگلستان فرستاده شد.

او به مدت دو سال در مدرسه نظامی سلطنتی سندهرست آموزش دید و سپس یکسال را هم با عضویت در ارتش بریتانیا در آلمان سپری کرد. تحصیلات قابوس مجدداً با گذراندن دوره آموزش خصوصی یکساله در انگلستان تکمیل گردید و وی در اواخر ۱۹۶۴ میلادی به عمان بازگشت.

بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت

شروع پادشاهی و سلطنت

قابوس بن سعید در سال ۱۳۴۹ (۱۹۷۰ میلادی) پدر خود سلطان سعید بن تیمور آل بوسعید را در کودتایی آرام و بدون خون‌ریزی کنار گذاشت و پس از آنکه او را به تبعید فرستاد؛ به جای پدرش بر مسند حکومت نشست و لقب سلطان قابوس بن سعید؛ سلطان عمان گرفت وی به محض رسیدن به قدرت از صلاله به مسقط نقل مکان نمود. پدر سلطان قابوس نیز در سال ۱۹۷۲ میلادی درگذشت.

لازم است ذکر شود که وی هیچ همسر و فرزندی ندارد.

بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت

دوران پادشاهی و زمامداری

قابوس کشور عمان را که در آغاز زمامداریش سخت عقب‌افتاده و منزوی از دنیا بود، به سوی پیشرفت اقتصادی هدایت کرد. او با استفاده از منابع ارزی ناشی از درآمدهای نفتی و جهانگردی، زیرساخت‌هایی را ایجاد کرد و مسکن و مدرسه و بندرگاه ساخت. خود نیز با استفاده از این منابع ثروت شخصی عظیمی اندوخت به‌گونه‌ای که بنا بر گزارشهای نشریات غربی، یکی از ده پادشاه ثروتمند جهان به‌شمار می‌رفت.

بیوگرافی و عکسهای سلطان قابوس پادشاه عمان + درگذشت و علت فوت

سفر به ایران

وی طی سفری به ایران، شهریور ۱۳۹۲ و اندکی پس از آغاز دوران ریاست جمهوری حسن روحانی انجام شد.

گردآوری بیوگرافی در مجله حرف تازه

منبع: ویکی پدیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید