سیمرغ جشنواره فجر و چهره های سرشناسی چون کیمیایی، حاتمی کیا، مجیدی و مهدویان


تهران (پانا) - غروب جمعه بیستم دی ماه امسال با اعلام اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجرهمراه بود و جشنواره فیلم فجر وارد فاز جدیدی شد و از امشب فیلمسازان، اهالی رسانه و مخاطبان جدی سینما خودشان را برای یک رقابت داغ در بهار سینمای ایران آماده می کنند.

سیمرغ جشنواره فجر و چهره های سرشناسی چون کیمیایی، حاتمی کیا، مجیدی  و مهدویان

تهران (پانا) - غروب جمعه بیستم دی ماه امسال با اعلام اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجرهمراه بود و جشنواره فیلم فجر وارد فاز جدیدی شد و از امشب فیلمسازان، اهالی رسانه و مخاطبان جدی سینما خودشان را برای یک رقابت داغ در بهار سینمای ایران آماده می کنند.

ابراهیم داروغه‌زاده برای سومین سال پیاپی است که دبیری جشنواره فیلم فجر را بر عهده دارد، او این بار روبه‌روی دوربین‌های شبکه خبر نشست و ۲۲ فیلم حاضر در جشنواره سی‌وهشتم را اعلام کرد.

فیلم‌هایی که برخی کارگردان‌های نام‌آشنا دارند و در طول ساخت حسابی سروصدا به پا کرده‌اند و برخی آن قدر بی‌سروصدا ساخته شده‌اند که از آنها اطلاعاتی در دست نیست.

شگفتی جشنواره سی‌وهشتم اما شاید گذشتن هیات داوران از نام‌هایی مثل رضا درمیشیان، ابراهیم ایرج‌زاد و حمید نعمت‌الله باشد که البته درباره فیلم «قاتل و وحشی» دبیرخانه جشنواره سی‌وهشتم این توضیح را ارائه داد که به خاطر مشکلاتی که بر سر مالکیت این فیلم وجود دارد در لحظات آخر از جمع‌بندی هیات انتخاب کنار گذاشته شده و در صورت رفع این مشکلات این فیلم هم در جشنواره امسال به نمایش درخواهد آمد.

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وهشتم را با هم مرور کنیم.

«خورشید» مجید مجیدی

کارگردان «بچه‌های آسمان» بار دیگر قرار است با فیلمی با مضمونی اجتماعی به سینما برگردد. فیلمی درباره کودکان کار و با بازی جواد عزتی. فیلمی که فیلمنامه‌اش را مجیدی با همکاری نیما جاویدی کارگردان «سرخپوست» نوشته است و فیلمبرداری آن را هومن بهمنش به عهده داشته است. «خورشید» از شهریور ۹۸ در جنوب تهران کلید خورد و گفته می‌شود داستان آن را یادآور کارهای شاخص سینمای مجیدی می‌دانند. باید دید آیا مجیدی که نه با «محمد رسول‌الله(ص)» و نه با فیلم هندی‌اش «آن سوی ابرها» نتوانست توفیقات گذشته خود را تکرار کند آیا بار دیگر می‌تواند به روزهای اوج خود برگردد؟ این اتفاقی است که با نگاهی به نام‌هایی که در این فیلم با مجیدی همکاری کرده‌اند چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

«آتابای» نیکی کریمی
نیکی کریمی در پنجمین فیلمش همکاری جدیدی را با یکی از بازیگران موفق سال‌های قبل سینمای ایران آزموده است. او که آخرین حضورش در جشنواره فیلم فجر در مقام کارگردان به سال ۹۳ و فیلم «شیفت شب» برمی‌گردد در پنجمین فیلمش فیلمنامه‌ای از هادی حجازی‌فر را جلوی دوربین آورده است. فیلمی که گروه سازنده تلاش می‌کنند خبر چندانی از آن منتشر نشود و در تلاش برای دانستن داستان آن تنها به این پاسخ که «آتابای» یک درام عاشقانه است بسنده می‌کنند.

جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش بازیگران این فیلم هستند که موسیقی آن را حسین علیزاده ساخته است.

«خون شد» مسعود کیمیایی

«خون شد»؛ این نام تازه‌ترین اثر کارگردان کهنه‌کار سینمای ایران است که در تهران و تقریبا با تمام المان‌های ثابت فیلم‌های کیمیایی در حال ساخت است. کیمیایی بار دیگر و در تازه‌ترین فیلمش هم از جوانمردی می‌گوید و معرفت و غرور. هرچند قرار گرفتن نام او در کنار نام یکی از سرمایه‌گذاران پرحاشیه یکی دو سال اخیر سینمای ایران انتقاداتی را به دنبال داشته اما گروه سازنده به سرعت در حال ساخت این فیلم هستند تا مسعود کیمیایی بار دیگر در جشنواره فیلم فجر حاضر باشد.

سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد و سیامک صفری با گریم‌ها و لباس‌های جنوب شهری در تازه‌ترین فیلم کیمیایی حاضر هستند و باید دید نتیجه کار این بازیگران و کارگردانی کارگردان «قیصر» که گفته می‌شود به نوعی با این فیلم «قیصر» ورژن جدید را خواهد ساخت، آیا مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان و مخاطبان قرار می‌گیرد یا کیمیایی بار دیگر مثل آنچه در نشست خبری «قاتل اهلی» رخ داد، نشست جنجالی و پرحاشیه‌ای را تحمل خواهد کرد. البته شاید هم این کارگردان اگر بازخورد منفی بگیرد همانند آنچه بعد از اکران «متروپل» در جشنواره سی‌ودوم رخ داد، تصمیم بگیرد اصلا در نشست خبری حاضر نشود و به سوالات خبرنگاران و منتقدان پاسخ ندهد.

«خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا

آخرین حضور کارگردان «از کرخه تا راین» در جشنواره فیلم فجر به سال ۹۶ برمی‌گردد و فیلم جنجالی «به وقت شام». ابراهیم حاتمی‌کیا پس از اینکه نشست خبری پرحاشیه‌ای را در پردیس سینمایی ملت تجربه کرد، در اختتامیه هم دریافت جایزه بهترین کارگردانی به صورت مشترک را برنتابید و از صداوسیما گرفته تا جشنواره و منتقدان فیلمش را به باد انتقاد گرفت و گفت: «من فیلمساز وابسته‌ام. من فیلمساز این نظامم. من ۳۰ سال است که روی این سن می‌آیم و می‌روم، بار اولم نیست. باید تقدیر کنم از سازمان اوج که واقعا سربازان گمنام هستند... »

ابراهیم حاتمی‌کیا حالا و در جشنواره سی‌وهشتم بار دیگر با یک سوژه ملتهب سیاسی و اجتماعی حاضر خواهد شد. کشاورزانی که سوار بر تراکتور راهی تهران می‎شوند تا صدای اعتراض خودشان به از بین رفتن محصولاتشان در سیل را به گوش هیات دولت برسانند. فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، گیتی قاسمی، جهانگیر الماسی، آتش تقی‌پور، فرزاد حسنی و ... بازیگران پرتعداد فیلم «خروج» هستند که کارگردان «آژانس شیشه‌ای» برای ساخت آن برای سومین بار از سرمایه «اوج» بهره گرفته و باید دید این فیلم او که حالا تقریبا تمام خط داستانی‌اش را بازیگرانش لو داده‌اند می‌تواند نظر منتقدان و اهالی رسانه را جلب کند یا یک بار دیگر با یک نشست جنجالی و شاید با یک اختتامیه جنجالی روبه‌رو خواهیم بود. باید تا بهمن‌ماه و رقابت داغ جشنواره صبر کنیم تا به پاسخ این سوال برسیم.

«درخت گردو» محمدحسین مهدویان

مهدویان یکی از کارگردان‌های نسل جدید است که این دوره از جشنواره فیلم فجر نسبت به سه حضور قبلی‌اش کار سخت‌تر و رقبای سرسخت‌تری پیش رو دارد. هرچند تنور رقابت جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی کشور همیشه داغ است اما امسال برای مهدویان که با «ایستاده در غبار»، «لاتاری» و دو «ماجرای نیمروز» ۴ جشنواره پیاپی در فجر حاضر بوده و همیشه هم فیلم‌هایش جنجال‌های خاص خودشان را داشتند عرصه رقابت با بزرگان چه از کارگردان‌های پیشکسوت و چه کارگردان‌های هم‌نسل با خودش است. مهدویان که پس از «ماجرای نیمروز، رد خون» گفته بود دیگر فیلمی با سوژه تاریخی نمی‌سازد، نتوانست پای قول خودش بایستد و در «درخت گردو» بار دیگر یک سوژه ملتهب تاریخ معاصر را برای فیلم جدیدش انتخاب کرد. سوژه‌ای که در غرب کشور می‌گذرد و گفته می‌شود به بمباران شیمیایی یکی از شهرهای کشور در ایام جنگ می‌پردازد.

کارگردان «ایستاده در غبار» اما برای اولین بار از بازیگر ثابت ۴فیلم قبلی‌اش یعنی هادی حجازی‌فر دور شد و فیلم جدیدش را با تیم بازیگران جدید و البته تهیه‌کننده جدید ساخت. فیلمی که پیمان معادی بازیگر بین‌المللی سینمای ایران در آن ایفای نقش کرده و پس از پایان فیلمبرداری از لذت‌بخش بودن همکاری با مهدویان و بی‌صبری برای دیدن نتیجه کار بر روی پرده سینما نوشته است. مهران مدیری دیگر شگفتی تیم بازیگران فیلم تازه مهدویان است که باید دید نتیجه کنار هم قرار گرفتن این اسم‌های مطرح آیا می‌تواند نظر اهالی رسانه و منتقدان را جلب کند یا بازخوردهای منفی باعث می‌شود بار دیگر محمدحسین مهدویان از ساخت فیلمی با سوژه تاریخی ابراز پشیمانی کند.

«روز بلوا» بهروز شعیبی

شعیبی کارگردان جوان اما در عین حال باتجربه‌ای است که در جشنواره فیلم فجر هم پرافتخار بوده است. او با «دهلیز» جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و حاصل تلاشش در ساخت «دارکوب» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بود. بهروز شعیبی که در ماههای پیش با ایفای نقش میرزا کوچک خان در سریال «گیله‌وا» به تلویزیون هم آمد و همکاری با «اوج» را تجربه کرد «روز بلوا» را هم با سرمایه همین سازمان فرهنگی ساخت. فیلمی که بابک حمیدیان نقش اصلی آن را ایفا می‌کند و داستان یک استاد دانشگاه و چهره مطرح تلویزیونی است که از سوی پلیس با اتهام‌هایی روبه‌رو می‌شود که زندگیش را دچار چالش می‌کند.

«روز صفر» سعید ملکان

درباره «روز صفر» پیش از این هم در گزارش‌های «در راه جشنواره سی‌وهشتم» نوشته بودیم. فیلمی که اولین تجربه کارگردانی سعید ملکان است. طراح گریم و تهیه‌کننده مطرح سینمای کشور که در پرونده کاری‌اش تهیه‌کنندگی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی به چشم می‌خورد. سعید ملکان اما برای اولین تجربه‌اش در کارگردانی به سراغ یک سوژه حساس و سخت رفته است. گفته می‌شود او ماجراهایی درباره عبدالمالک ریگی رئیس گروهک تروریستی جندالشیطان را به تصویر کشیده است.

ساعد سهیلی و امیر جدیدی دو بازیگر اصلی این فیلم معرفی شدند. طبق شنیده‌ها، ساعد سهیلی در نقش عبدالمالک ریگی و امیر جدیدی در نقش مامور امنیتی خواهند بود. گریم و لباس‌های محلی امیر جدیدی -که منتشر نشده است- نشان می‌دهد او سکانس‌های دشواری را تجربه کرده است.

«آبادان یازده ۶۰» مهرداد خوشبخت

فیلم سینمایی «آبادان یازده۶۰»، فیلمی که حسن معجونی، علیرضا کمالی و نادر سلیمانی را در لیست بازیگرانش دارد. این فیلم تازه‌ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج است که گفته می‌شود اثری متفاوت در حوزه دفاع مقدس است و شروع جنگ ایران و عراق را دستمایه روایت قرار داده است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!»

«خوب، بد، جلف ارتش سری» پیمان قاسمخانی

دومین فیلم پیمان قاسمخانی و در حقیقت دنباله فیلم اول؛ ماجراهای پژمان جمشیدی این بار در سینما و البته با اضافه شدن بازیگرانی مثل ریحانه پارسا و حامد کمیلی.

قسمت اول «خوب، بد، جلف» که در سال ٩٥ با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شد و درسی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر توانست دیپلم افتخار بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کند ، این بار قرار است با یک فضای متفاوت به روایت زندگی حرفه ای سام و پژمان بپردازد.
سام درخشانی ، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، ستاره پسیانی، ریحانه پارسا، مارال فرجاد، علی اوجی، شکیب شجره و فرهاد آئیش و با هنرمندی گوهر خیراندیش، در «خوب، بد، جلف: ارتش سری» به ایفای نقش می‌پردازند.

«پوست» برادران ارک

بهمن و بهرام ارک که با فیلم کوتاه «حیوان» نام خود را در محافل سینمایی بر سر زبان‌ها انداختند در اولین تجربه ساخت فیلم بلند به سراغ یک ژانر کمیاب در سینمای ایران رفتند. ژانر وحشت. «پوست» که به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح ساخته شده است، درباره عشق، جادو و خرافه‌پرستی است.

برادران ارک که خودشان ترک‌زبان هستند «پوست» را به زبان ترکی و در جایی در اطراف تبریز ساخته‌اند و مخاطبان جشنواره فیلم فجر احتمالا باید فیلم را با زیرنویس فارسی به تماشا بنشینند. محمدرضا مصباح تهیه‌کننده این فیلم درباره‌اش می‌گوید: ««پوست» یک داستان عاشقانه را با الهام از افسانه‌های محلی در فضایی آمیخته با سحر و جادو تعریف می‌کند تلاش کرده تا عجایب‌نگاری داشته باشد. این فیلم بدون استفاده از اسامی و چهره‌های شناخته شده، جذابیت‌های زیادی برای مخاطبان دارد و پیشنهادهای جدیدی برای مسیر آتی سینمای ایران ارایه می‌دهد. من معتقدم فیلم «پوست» شروعی برای دوری از انحصار سینمای بدنه و ورود به فضای هنری است.»

«شنای پروانه» محمد کارت

محمد کارت هم نام خود را با ساخت فیلم کوتاه «بچه‌خور» به اهالی جدی سینما شناساند. فیلمی که در جشنواره‌های متعدد جوایز زیادی کسب کرد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. این کارگردان جوان حالا با تهیه‌کنندگی یک کارگردان کهنه‌کار و باسابقه یعنی رسول صدرعاملی به سراغ ساخت یک سوژه اجتماعی رفته است تا با اولین فیلم بلندش به جشنواره سی‌وهشتم بیاید. در خلاصه داستان فیلم محمد کارت آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.»

کارت در این اولین تجربه با بازیگران مطرحی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته آ بهرام، علی شادمان همکاری داشته است.

«آن شب» کوروش آهاری

نخستین فیلم بلند کوروش آهاری که فیلمنامه آن توسط کوروش آهاری و میلاد جرموز نوشته شده است، درباره یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه‌ای آنها را وادار می‌کند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه‌رو شوند.
محمد درمنش، الکس بروتو و جفری الارد به صورت مشترک تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده داشته اند. همچنین تری جرج سازنده «هتل ریواندا» و برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب به عنوان مشاور تهیه کننده در این فیلم حضور داشته است.

شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی و هنرمند خردسال لیلا گرگانیان بازیگران اصلی این فیلم هستند که در کنار بازیگران خارجی: لی لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مورا مقابل دوربین رفته‌اند.

«مغز استخوان» حمیدرضا قربانی

«مغز استخوان» دومین ساخته سینمایی «حمیدرضا قربانی» است که در این دوره از جشنواره فیلم فجر به رقابت خواهد پرداخت.

جواد عزتی، بابک حمیدیان، پریناز ایزدیار، نوید پورفرج و بهروز شعیبی بازیگران این فیلم سینمایی هستند که که با فیلمنامه‌ای از علی زرنگار با مضمونی اجتماعی جلوی دوربین رفته است.

«سه کام حبس» سامان سالور

فیلم سینمایی «سه کام حبس» به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه کنندگی ساسان سالور در تهران فیلمبرداری شد. در این فیلم بازیگرانی چون محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور، متین ستوده، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر و علیرضا مهران جلوی دوربین سالور رفتند.

سامان سالور آخرین‌بار در سال ۹۲ فیلم «تمشک» را ساخت. «ساکنین سرزمین سکوت»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «ترانه تنهایی تهران»، «آمین خواهیم گفت» و «سیزده ۵۹» از دیگر ساخته‌های این کارگردان است.

«تومان» مرتضی فرشباف

«تومان» یک فیلم پرتره از زندگی سهراب شهید ثالث است که فرید مصطفوی نویسندگی آن را برعهده داشته است. میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی و حامد نجابت از بازیگران این فیلم هستند.

مرتضی فرشباف پیش از این فیلم‌های «بهمن» و «سوگ» را در گروه هنروتجربه اکران کرده است.

«ابر بارانش گرفته» مجید برزگر

فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» چهارمین فیلم بلند مجید برزگر در مقام کارگردان است که در سی‌وهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر امسال نمایش داده می‌شود.

داستان و فرم متفاوت این فیلم در ادامه فیلم‌های پیشین این کارگردان است که چندی پیش و در سکوت خبری در تهران و شمال ایران فیلمبرداری شده است. فیلمنامه این فیلم توسط مجید برزگر و آرمان خوانساریان نوشته شده و تهیه‌کنندگی اثر را خود برزگر عهده دار است.

نازنین احمدی، مزدک میرعابدینی، علی ثانی فر، ارشیا نیک‌بین بازیگران اصلی فیلم هستند. در خلاصه داستان «ابر بارانش گرفته» آمده است: سارا، پرستار ۳۵ ساله و مجرب، به بیمارانش کمک می‌کند تا آرام شوند. حتی آنها که امیدی به زنده ماندنشان نیست…

«دوزیست» برزو نیک‌نژاد

برزو نیک‌نژاد و سعید خانی پس از تجربه فیلم «لونه زنبور» «دوزیست» در با سوژه‌ای اجتماعی جلوی دوربین بردند.

جواد عزتی، هادی حجازی فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، لیلی فرهادپوری، الهام اخوان، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی و سعید پورصمیمی جمع بازیگران «دوزیست» را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است «حمید: دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، میره زیر دست و پا له میشه.»

«عامه‌پسند» سهیل بیرقی

«عامه پسند» سومین فیلم بلند سهیل بیرقی پس از «من» و «عرق سرد» است که از اواسط مهر ماه در شهرضا مقابل دوربین رفت.

فاطمه معتمد آریا، هوتن شکیبا و باران کوثری ترکیب بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند.

«عامه پسند» به نویسندگی سهیل بیرقی در ژانر اجتماعی ساخته می‌شود و فضایی متفاوت با دو فیلم قبلی این کارگردان دارد. در خلاصه داستان فیلم که برآمده از معنی «عامه پسند» در لغت نامه دهخدا است آمده:

عامه پسند. [ م مَ / مِ پَ سَ ] (ن مف مرکب)

آنچه را مردم معمولی پسندند. آنچه را عرف پسندد.

«قصیده گاو سفید» بهتاش صناعی‌ها

«قصیده گاو سفید» دومین فیلم سینمایی بهتاش صناعی‌ها به تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی است.

مریم مقدم ایفاگر نقش اصلی زن فیلم «قصیده گاو سفید» است. این دومین فیلم سینمایی صناعی‌ها بعد از «احتمال باران اسیدی» است.

مریم مقدم، علیرضا ثانی فر، لیلی فرهادپور، فرید قبادی، فرید ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی پور، سمکو روشنی، ساچلی تاجبخش و آوین پوررئوفی به ایفای نقش در این فیلم پرداخته اند.

«مردن در آب مطهر» برادران محمودی

در فیلم جدید برادران محمودی که «مردن در آب مطهر» نام دارد علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا ، صدف عسگری و سوگل خلیق علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار ، پیمان مقدمی،مهتاب جعفری ،فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی ،فاطمه میرزایی و علیرضا مهران به ایفای نقش پرداخته‌اند. عاشقانه‌ای که قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می کند که قصد رفتن به اروپا رادارند .

‎در خلاصه داستان فیلم آمده است

‎رونا : حامد

‎از دریا نترسی یا

‎از هر چی بترسی بلای جونت میشه

‎حامد : نمی‌ترسم

«سینما شهر قصه» کیوان علی‌محمدی

کیوان علی‌محمدی پس از تجربه ساخت فیلم‌هایی مثل «گیلدا» و «ارغوان» به سراغ یک قصه اجتماعی دیگر رفته است. فیلمی که اطلاعات چندانی از آن در دست نیست و علی‌محمدی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی‌اش را هم برعهده دارد.

به نظر می‌رسد قصه این فیلم بی‌ارتباط با سینما شهر قصه، یکی از سینماهای قدیمی تهران نباشد هرچند برای مشخص شدن قطعیت این موضوع باید منتظر نمایش فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر باشیم.

فیلم‌های رزرو به ترتیب اولویت:

۱- پسرکشی (محمدهادی کریمی)
۲-زنبور کارکر (افشین صادقی)
۳-بی صدا حلزون (بهرنگ دزفولی زاده)
۴-عروسی مردم (مجید توکلی)
۵-عنکبوت (ابراهیم ایرج زاد)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته