تجربه های دنیا در رشد پارک علم و فناوری به کار گرفته شود


تجربه های دنیا در  رشد پارک علم و فناوری به کار گرفته شود

یاسوج- ایرنا- نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: پارک  علم و فناوری در آینده در استان توسعه پیدا خواهد کرد و هر چه قاعده های علمی بیشتردر آن رعایت شود، رشد بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در دیدار با اعضای پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای رشد پارک نباید تنها متکی به تجربه های ایران بود و باید از تجربه های همه دنیا استفاده شود.

وی توصیه کرد: برای حرکت به سمت موفقیت بیش از گذشته باید عناصر موفقیت پارک های علم و فناوری دیگر کشورها بررسی، بدل سازی و شبیه سازی شوند.

آیت الله ملک حسینی در بخش دیگر صحبت های خود اشاره ای به موضوع صنعت و اقتصاد دانش بنیان کرد و افزود: بشر اقتصاد و صنعت خود را به دانش بنیان و غیر دانش بنیان تقسیم می کند در حالی که مگر می شود صنعت و اقتصادی غیر از دانش بنیان باشد.

وی یادآوری کرد: علم سلطان می آورد ودانایی توانایی می آورد. اگر کسی احساس کند می تواند با فعالیت فیزیکی دست، پا و اجزای وجودی به قدرتی برسد خطا کرده است زیرا باید در نهایت دانش، توان را مدیریت می کند تا به توان حقیقی تبدیل شده وهدر رفت سرمایه ها را کم کرده، سرعت را بالا برده و نفع عمومی را افزایش می دهد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:باید در کنار هر عاملی که سرعت، بهره وری و بهرمندی متکاثر انسانها از یک صنعت را افزایش می دهد، دانشی نیز وجود داشته باشد در غیر این صورت توانمندی های انسان به هدر خواهد رفت.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: عبور از سنت به مدرن اگر برای این است که صنعت را علمی کرد باید در تاریخ اتفاق می افتاد و بازگشت به آن سنت غلط است.

وی افزود: اگر کسی در پست مدرنیسم مدعی است که چون دوران مدرن انسان را در قفسه ای قرار داده که تکنولوژی او را مدیریت می کند پس باید به دوران گذشته برگردد سخت در اشتباه است و باید نگرش خود را تغییر بدهد.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: باید آنچنان که در قرآن آمده همه چیز در خدمت و تسخیر انسان باشد و و برای ایجاد تغییر باید جهت اندیشه و دانش تغییرکند.

وی تاکید کرد: دانش چیزی است و حلم مناسب دانش چیز دیگری است و جهت دانش باید روشن باشد.اگر دانش خود به خود نتیجه بدهد معلوم می شود جهت برای این بشر تعریف نشده و چنین دانشی در هر دوره ای برای بشر مصیبت ایجاد می کند.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: مصیبت این نیست که دانش تبدیل به بمب اتمی شود همین که بهره وری کاهش یابد پس بازنده است.

وی افزود:هر منطقه فراخور نیاز و اقلیم خود به اقتصاد ، کشاورزی وصنعتی نیاز دارد که مناسب اقلیمش باشد واگر قرار است با ظرفیتهای خود آن را رشد دهد باید دانشی متناسب با ظرفیت خود داشته باشد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه های هفته پژوهش و کارآفرینی گفت: نمایشگاه ها می توانند حلقه وصل بین فضاهای مختلف اقتصادی باشند.

وی ادامه داد: جذابیت نمایشگاه هفته پژوهش در این بود که پارک علم و فناوری به عنوان متولی برگزاری، فرصت را در اختیار بخش خصوصی قرار داده بود که خود را نشان دهد جای تقدیر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته