مهدویت بدون بصیرت سیاسی فایده ندارد/ مساجد بیش از هر برنامه‌ای به دعای ندبه توجه کنند


مهدویت بدون بصیرت سیاسی فایده ندارد/ مساجد بیش از هر برنامه‌ای به دعای ندبه توجه کنند

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان‌اینکه مهدویت بدون سیاست و بصیرت سیاسی، فایده‌ای برای جامعه اسلامی ندارد، گفت: مساجد باید بیش از هر برنامه هفتگی خود به دعای ندبه توجه کنند زیرا این برنامه، عهد مستمر سربازان با مولایشان امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مهدویت یعنی اعتراض به وضع موجود و امیدواری به آینده، اظهار کرد: جوانان مومن، متدین، انقلابی و ولایت مدار با نقد وضع موجود و ایمان به آینده درخشان نظام اسلامی، خود و جامعه را برای عصر ظهور آماده می کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: باید دقت داشت که مهدویت بدون سیاست و بصیرت سیاسی، فایده ای برای جامعه اسلامی ندارد. نمی توان به شکل گیری حکومت حضرت ولی عصر (عج) اعتقاد داشت ولی اهل اعتراض به مشکلات کشور و مقابله با استکبار جهانی نبود.
وی تصریح کرد: اگر می خواهیم‌ منتظر واقعی ظهور باشیم باید بدانیم امام زمان (عج) در دوره ظهور چه می کنند؟ آیا حضرت(عج) فقط نماز شب و دعا می خواند و به زیارت عتبات عالیات می روند یا اینکه کار اصلی ایشان، قیام علیه ستمگران و مستکبران است. دین با مهدویت و اعتقاد به ولایت کامل می شود.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه کسانی که در مراسم دعای ندبه شرکت می کنند باید اهل مبارزه و جهاد باشند، تاکید کرد: بنابر این، مساجد باید بیش از هر برنامه هفتگی خود به دعای ندبه توجه کنند زیرا این برنامه، عهد مستمر سربازان با مولایشان امام زمان(عج) است.
وی در ادامه ابراز کرد: معتقدان به مهدویت باید فعال مهدوی و به دنبال اصلاح جامعه، رفع فقر و مبارزه با مفسدان و چپاول گران بیت المال باشند. مهدویت به معنای اعتقاد به ولایت است و ولایت مداران نمی توانند نسبت به وضعیت جامعه و محیط پیرامونی خود بی تفاوت باشند.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه همه دستگاه ها برای اشاعه فرهنگ مهدوی باید عزم داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه برنامه های دستگاه ها باید پیوست مهدوی داشته باشد تا به این صورت، شناخت و دانش مردم از شاخص های منتظر و انتظار واقعی افزایش یابد.
پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ گرجستان صعود کرد؛ سروش رفیعی از خوشحالی بال درآورد!