پرداخت 3 وام خرید کالا، ساخت و خرید مسکن ویژه فرهنگیان


پرداخت 3 وام خرید کالا، ساخت و خرید مسکن ویژه فرهنگیان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: به فرهنگیان متقاضی خرید مسکن در تهران تا سقف 60 میلیون تومان و در مراکز استان‌ها تا سقف 50 میلیون تومان وام با کارمزد 12 درصد پرداخت خواهد شد.

پرداخت 3 وام خرید کالا، ساخت و خرید مسکن ویژه فرهنگیانگودرز کریمی فر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، همچنین از پرداخت وام ساخت مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی برای زوجین فرهنگی تهرانی با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله و برای فرهنگیان در سایر استان‌ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان خبر داد.
وی گفت: همچنین وام ۵۰ میلیون تومانی خرید کالا برای فرهنگیان در نظر گرفته ایم که این وام با بازپرداخت ۵ ساله و با کارمزد ۱۲ درصد است.
کریمی فر افزود: طبق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی قرار است در سه سال آینده، ۱۷۰ هزار واحد مسکونی از طرح ملی مسکن در اختیار فرهنگیان قرار گیرد.
کریمی فر افزود: تا کنون ۲۷۵ هزار فرهنگی در این طرح ثبت نام کرده اند که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۷۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن باشند.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش همچنین از انعقاد بیمه تکمیلی جدید با بیمه آتیه سازان حافظ خبر داد و گفت:: فرهنگیان با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد بدون پرداخت هیچ هزینه و فقط با ارائه کد ملی از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند.
کریمی فر خاطرنشان کرد: در بیمه جدید هزینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی، بیمارستانی، جراحی‌های تخصصی، پروتز و اروتز، معاینه پزشکان، پیوند اعضای طبیعی و فرانشیز داروی در تعهد بیمه همگانی و نازایی و ناباروری بدون سقف، پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد در بیمه جدید از ۵ هزار مرکز به ۵ هزار و ۵۰۰ مرکز افزایش یافته است گفت: فرهنگیان همچنین می‌توانند هزینه‌های درمانی مراکز غیر طرف قرارداد با بیمه تکمیلی را حداکثر ۱۵ روزه دریافت کنند، اما پرداخت هزینه‌های بیماران صعب العلاج به روز خواهد بود.
کریمی فر افزود: همچنین هزینه‌های زایمان از یک میلیون و پانصد به سه میلیون تومان، هزینه‌های آمبولانس از ۲۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان و هزینه لیزیک چشم از ۴۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: بیمه تکمیلی فرهنگیان به دو روش صندوقی و بیمه گری اجرا می‌شود که در روش اول سهم هر فرهنگی ماهانه ۴۶ هزار تومان و در روش دوم ماهانه ۷۵ هزار تومان خواهد بود.
کریمی فر افزود: فرانشیز درمانی برای فرهنگیان متقاضی بیمه تکمیلی صندوقی ۳۰ درصد و برای فرهنگیان متقاضی بیمه تکمیلی بیمه گری ۲۰ درصد است.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش اضافه کرد:فرهنگیانی که از قرارداد بیمه تکمیلی قبلی آموزش و پرورش طلبکار هستند با ارائه اسناد پزشکی حداکثر ۴۵ روزه هزینه‌های درمانی خود را دریافت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !